سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بر لزوم صادرات خدمات مهندسی از ایران به خارج از کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، محمود دلپسند عصر امروز در نشست با  رایزن ایران در 9 کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از توان و ظرفیت‌های بالقوه در امر مهندسی برخوردار است، گفت: باید از این ظرفیت نیز در خارج از کشور استفاده شود.

وی، توسعه صادرات در کشور را موجب رونق تولید و کار عنوان کرد و ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی مورد تأکید مسئولان نظام اسلامی بوده، از این رو باید در این راستا گام‌های جدی‌تری برداشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه به طور قطع توسعه صادرات غیرنفتی کلید توسعه کشور است، از این رو باید به اهمیت این بخش بیش از پیش واقف بود، خاطرنشان کرد: دولت هم نسبت به حمایت از فعالان امر صادرات اهتمام داشته و حمایت‌های لازم را از آنان به عمل می‌آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از کاهش صادرات از استان خراسان شمالی نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده خبر داد و متذکر شد: براساس هدف‌گذاری انجام شده، مقرر شده بود طی نیمه نخست امسال 170 میلیون دلار صادرات از این استان انجام شود.

یحیی نیکدل در پایان چنین توضیح داد: این در حالی است که حجم صادرات از استان خراسان شمالی در این مدت 90 میلیون دلار بوده که باید برای افزایش صادرات در نیمه دوم امسال تلاش شود.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار