معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به آغاز فصل سرما بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با بیماری های احتمالی طیور از جمله آنفولانزای مرغی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدمحسن صادقی در ستاد استانی پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با اشاره به شروع فصل کوچ پرندگان، گفت: اداره کل محیط زیست باید نظارت دقیقی بر این فرآیند داشته و با بازرسی از اماکن فروش پرندگان در سطح شهر از بروز احتمالی آنفولانزای مرغی جلوگیری کرد.

وی گفت: بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی برای آگاه سازی شهروندان و آموزش دانش آموزان در مدارس برای آگاهی از بیماری های مشترک بین دام، طیور و انسان ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه پیش از این در شورای سلامت استان وظایف دستگاه های اجرایی در این خصوص مشخص و به آنان ابلاغ شده است افزود: برای آمادگی بیشتر درخصوص مدیریت پیشگیری احتمالی جلسات مشترکی با فرمانداران شهرستان تشکیل و مباحث مربوط به پدافندغیرعامل به صورت دقیق مشخص شود.
صادقی بر لزوم تمرکز بر روی اقدامات پیشگیرانه تاکیدکرد گفت : با توسعه هماهنگی های بین بخشی و برنامه ریزی دقیق می توان از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.
مکاتبه با سازمان مدیریت برای جذب اعتبارات، نظارت سازمان جهاد کشاورزی بر روی خوراک دام و طیور و پیگیری بیمه تکمیلی طیور از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.