مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از وجود 21 هزار رقبه موقوفه فاقد سند در سیرجان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛رضا طالبی زاده گفت: اداره کل ثبت اسناد استان کرمان در صدد سند دار کردن این رقبات برای کمک به موقوفات این شهرستان است.

وی افزود‌: از ابتدای امسال بیش از 7 هزار و 500 سند در شهرستان سیرجان صادر شده ‌است.

طالبی‌زاده با اشاره به قانون جامع کاداستر و لزوم سند دار کردن اراضی متعلق به دولت گفت: 18 میلیون هکتار اراضی دولتی در استان وجود دارد که باید با همکاری ادارات مرتبط سند ‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 میلیون هکتار از این اراضی جانمایی و 6 میلیون هکتار را پس از تثبیت سند دار شده اند، افزود: باقیمانده اراضی دولتی تا پایان برنامه پنج ساله بایستی جانمایی و سند دار ‌شوند.

طالبی زاده با بیان اینکه در اجرای قانون تعیین و تکلیف اراضی و ساختمان ‌های فاقد سند که طی یک سال و نیم گذشته به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: مالکان اراضی مزروعی بالای هفت هکتار و باغات بالای دو و نیم هکتار می توانند برای دریافت سند به ادارات ثبت اسناد مراجعه کنند.

وی گفت: الکترونیکی کردن فرایند های ثبتی از جمله اقدامات مثبت و مفیدی بوده که در چند سال اخیر برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم انجام شده که نمونه آن ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی است.

طالبی زاده با تاکید بر استفاده از سامانه‌ های الکترونیکی افزود: حذف دست ‌نویس در دفاتر اسناد رسمی از جمله اموری است که با توجه به تصویب قانون جامع کاداستر در اولویت کاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

برچسب ها: موقوفه ، سند ، سیرجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.