همدان؛

سرقت اینترنتی جهت پرداخت قبوض

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان از دستگیری عامل برداشت اینترنتی و دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی شهروند همدانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ امینی با اعلام این خبرگفت: در پی مراجعه شهروند همدانی وارائه شکایتی مبنی بر برداشت از حساب بانکی وی،کار کارشناسان پلیس فتا همدان در این زمینه آغاز شد.

رییس پلیس فتا همدان افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص گردید،فردی ناشناسی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی ،اقدام به پرداخت قبوض منزل خود به صورت اینترنتی کرده است.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات بعدی و باانجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای پلیسی ،فردی با هویت معلوم که به صورت غیرمجاز به حساب شاکی پرونده دسترسی پیدا کرده بود شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی طی عملیاتی دستگیر شد.

رییس پلیس فتا همدان در ادامه اظهار داشت:متهم پس از اقرار به جرم خود به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی وانقلاب همدان فرستاده شد.

سرهنگ امینی در پایان از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری بیشتر در استفاده از کارت های بانکی، توصیه های ذیل را در انجام عملیات بانکی مد نظر داشته باشند.

1-از در اختیار قرار دادن رمز های عبور وکارت حساب بانکی به دیگران خودداری نمایند.

2-رمز های عبور خود را به صورت دوره ای تغییر دهند واز رمز های قابل حدس زدن استفاده ننمایند.

3-با فعال کردن سرویس پیامکی حساب خود از هرگونه تراکنش صورت گرفته اطلاع حاصل نمایند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.