مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، توجه به سرمایه اجتماعی را یکی از مهمترین ابعاد توسعه در جامعه عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان که در محل سالن جلسات مدیریت شعب پست بانک ایران در ارومیه تشکیل شد، ضمن ارائه نتایج طرح پژوهشی سنجش سرمایه اجتماعی در ایران و استان آذربایجان غربی گفت: مطالعه و سنجش سرمایه اجتماعی در جامعه، یکی از مهترین طرح های پژوهشی است که نتایج آن می تواند به مدیران و مسئولان در تصمیم گیری های بهتر و موثرتر و همچنین به تسهیل کنش های اجتماعی کمک شایانی نماید.

وی، سرمایه اجتماعی را حاصل روابط مبتنی بر اعتماد در جامعه دانست و افزود: هر چقدر در سطوح مختلف جامعه اعتماد بیشتری حاکم باشد، همان اندازه آن جامعه از سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار خواهد بود.

عطاپور همچنین در خصوص وجود سرمایه اجتماعی در بانکها گفت: بانکها بعنوان نهادهایی که دارای بیشترین ارتباط با مردم هستند، باید به بحث سرمایه اجتماعی و ارتقای سطح اعتماد مراجعین و مردم توجه بیشتری داشته باشند و بر اساس آن برای ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان برنامه ریزی کنند.

گفتنی است طرح پژوهشی سنجش سرمایه اجتماعی اولین بار در سال 1382 در کشور اجرا شد. پس از این تاریخ مجددا در سال 1393، مرکز امور اجتماعی وزارت کشور نسبت به اجرای طرح سنجش سرمایه اجتماعی اقدام و نتایج این مطالعه را جهت درک بهتر وضعیت و شناسایی ظرفیت های اجتماعی و کمک به روند برنامه ریزی استانها، در اختیار مدیران کل دفاتر اجتماعی استانداری ها قرار داد.

در استان آذربایجان غربی نیز شهرستان های ارومیه، سلماس و میاندوآب بعنوان نمونه برای این مطالعه انتخاب شده اند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.