یک کارشناس تغذیه در مورد رژیم گیاه خواری هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عاطفه نادری گفت: گیاه خواران مانع جذب آهن، کلسیم و ویتامین B12در بدن خود می شوند که این امر موجب بروز کمبود برخی از ویتامین ها و مواد مغذی در بدن می شود.

وی با توصیه رژیم همه چیز خواری به افراد ادامه داد: برخی افراد در رژیم گیاه خواری تخم مرغ را نیز حذف می‌کنند که باید با مشورت پزشک از مکمل‌های آهن و B12 استفاده کنند.

نادری گفت: دسته‌ای از گیاه خواران لبنیات هم مصرف نمی‌کنند که این افراد با کمبود کلسیم و ویتامین Dنیز مواجه می شوند و باید این کمبود را با کمک مکمل‌ها جبران کنند.گیاه خوارانی هم که لبنیات مصرف می‌کنند، توجه داشته باشندگیاه خواری مانع جذب کلسیم در بدن می‌شود.

وی افزود:کمبود آهن موجب بروز بیماری کم خونی ناشی از کمبود B12 ( کم خونی مگالوبلاستیک) می شودو باید با مصرف پنیر و تخم مرغ بخشی از این نیاز راجبران کنند.

نادری رژیم گیاه خواری را رژیمی کم پروتئین‌تر از رژیم همه چیزخواری دانست و یادآوری کرد:افراد می‌توانند بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن خود را با مغزها و حبوبات جبران کنند و تا حد امکان از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، هشدار ، گیاه ، خواران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.