علی نژاد: نتایج باید در خور توقع ووشوکاران باشد

رییس فدراسیون ووشو گفت: از ووشوکاران انتظار دارم تا عملکردشان ابتدا رضایت خودشان و سپس فدراسیون را جلب کند.

مهدی علی نژاد رییس فدراسیون ووشو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص مسابقات جهانی پیش رو اعلام کرد: به رغم مشکلات مالی که درگیرش بودیم ،با فراهم آوردن بهترین تدارکات از جمله بکارگیری سرمربی چینی در دو بخش، برگزاری اردوهای طولانی مدت و همچنین حضور در مسابقات بین المللی جام پارس و تمرین و رقابت با تیم ملی چین ، شرایطی ایجاد کردیم که توقع داریم ووشوکاران با تمام وجود در مسابقات اندونزی شرکت کنند و عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما به دنبال این نیستیم که نتایج مشخصی را از ووشوکاران توقع داشته باشیم . در واقع معتقدیم که نتیجه دست خداست. فقط انتظار داریم که عملکردشان در مسابقات جهانی به گونه ای باشد که ابتدا رضایت خودشان و در نهایت رضایت فدراسیون را جلب کنند.

بهترین مربی ساندای زن دنیا را به کار گرفته ایم

رییس فدراسیون غرب آسیا در خصوص سرمربی چینی تیم ملی ساندای بانوان گفت:  اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم ، به جرات می گویم که ژانگ یو جیه یکی از بهترین مربیان زن ساندا در جهان هست. زیرا ما مربیان خوب بسیاری را در دیده ایم و معتقدم که ژانگ یو جیه یکی از بهترین هاست و خوشحالم که توانستیم بعنوان سرمربی تیم ملی ساندای بانوان کشورمان از حضور وی بهره مند شویم.

وی افزود: با توجه به صلاحیت سرمربی چینی ساندای بانوان و همچنین حضور سه سانداکار خوب و میدان دیده ای که در ترکیب تیم ملی بانوان حضور دارند،امید می رود تا نتایج رضایت بخشی در اندونزی کسب شود.

وی در مورد شرایط سانداکاران تیم ملی آقایان گفت: به تازگی سر تمرین آنان حاضر شدم،خوشبختانه همه ووشوکاران سرحال و در شرایط آمادگی بسیار خوبی بودند،همه سانداکاران میدان بین المملی دیده اند، و اکثر سانداکاران مدال های خوشرنگ جهانی و آسیایی را در کارنامه خود دارند،امیدوارم که نتایج قابل قبولی در مسابقات جهانی به دست بیاورند.

نسل جدید تالوی ایران را در اندونزی محک می زنیم

رییس فدراسیون ووشوی کشوراعلام کرد: با توجه به اینکه در ترکیب تیم ملی تالو ،ووشوکارانی حضور دارند ، همچون طاهر قاسمی که برای نخستین بار در مسابقات جهانی بزرگسالان و رضا خلف زاده نیز که اولین حضور بین المللی خود را در اندونزی تجربه میکنند. همچنین در بخش بانوان نیز زهرا کیانی را داریم که از ده سالگی عضو تیم ملی تالو است و با وجودیکه 16 سال سن دارد، برای نخستین بار است که در رده سنی بزرگسالان آن هم در رقابت های جهانی شرکت خواهد کرد. در واقع می توان گفت که نسل جدیدی از تالوکاران ایرانی در اندونزی محک خواهند خورد.

وی تاکید کرد: تالوکارانی همچون زهرا کیانی جوانان آینده داری هستند که با هدف پشتوانه سازی تیم ملی تالوی کشورمان ،به حضورموفق وی در بازی های آسیایی 2018جاکارتا امیدواریم و برای آن زمان برنامه ریزی کرده ایم.

علی ن‍ژاد در خصوص تیم سه نفره دوئلین خاطر نشان کرد: به رغم اینکه اکثر اوقات تیم دوئلین کشورمان نتایج خوبی را در مسابقات بین المللی کسب کرده اند، اما این بار در مسابقات جهانی اندونزی کار سختی را پیش رو دارند .زیرا تیم ملی چین که از سال 2007 در این بخش تالوکار به رقابت ها اعزام نکرده بود، امسال در این بخش شرکت می کند.

 

زمزمه المپیکی شدن ووشو همه را مشتاق به سرمایه گذاری کرده

 رییس فدراسیون ووشوی غرب و آسیای میانه گفت: با توجه به زمزمه هایی که  از المپیکی شدن ووشو به گوش می رسد،تمامی کشورها در این رشته سرمایه گذاری خوبی کرده اند، تاجاییکه کشوری مثل مصر که در ووشو حرفی برای گفتن نداشت،هفته پیش در چین با تیم ملی این کشورتمرین کرد و مسابقات سنگینی را برگزار کردند.این فقط یک نمونه کوچک از سرمایه گذاری کشورها در بخش ووشو است،که باعث می شود کار ووشوکارانمان در مسابقات جهانی اندونزی دشوار شود.

وی در پایان تاکید کرد: با وجودیکه می دانیم همه کشورها با امادگی بسیار خوبی به اندونزی می آیند ،اما ما تلاش خود را کرده ایم و با تدارکات خوبی که در شرایط مادی سخت فدراسیون برای ووشوکاران فراهم کردیم و همچنین توانایی ووشوکاران کشورمان امید می رود تا بتوانیم نتیجه دور قبل که نایب قهرمانی جهان بود،را تکرار کنیم.

گفتنی است: مسابقات ووشو قهرمانی جهان 23 تا27 آبان ماه به میزبانی اندونزی در جاکارتا برگزار می شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار