معاون فرماندار شهرستان بابلسر گفت:یکی ازمهم ترین مشکلات جوانان مسئله ی ازدواج است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حاج‌رضا محسن‌پور معاون فرماندار شهرستان بابلسر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی درفرمانداری شهرستان گفت:ازدواج برای جوانان امریست واجب ودین مبین اسلام هم برآن تاکید ویژه ای داردوحتی پیامبراسلام حضرت محمد مصطفی (ص)نیزگفته اند که ازدواج ازسنتهای من است.

محسن‌پور مهم ترین مشکلات جوانان را مسئله ی ازدواج دانست و افزود: متوسط ازدواج در مازندران برای پسران 34 تا 39 سال و برای دختران 25 تا 29 سال بوده که این موضوع زنگ خطری برای استان مازندران است که باید راهکار اساسی برای این امر اندیشیده شود.

وی افزود: :مردم درگذشته به خاطرقناعتی که می کردند،باعث شده بودتا جوانان ،به راحتی وباهزینه ی کمتر بتوانند ازدواج کنند وتشکیل خانواده بدهند،ولی امروز خانواده ها به خاطر مشکلات متعدد، برای تامین امکانات رفاهی وایجاد شرایط مناسب جهت ازدواج فرزندانشان با مضیقه روبرو هستند.

معاون فرماندار شهرستان بابلسر گفت:جمعیت کشورما در حال پیر شدن است،یعنی ما،دروضعیت بحرانی به سرمی بریم.باید از تجربیات کشورهای دیگر جهت ارائه راهکار اساسی برای افزایش نرخ جمعیت در کشوراستفاده نماییم.

محسن‌پور با تأکید بر اهمیت نقش ورزش در تحرک و فعالیت بدنی عامه مردم، افزود: ورزش باید در سطح مدارس جدی گرفته شود واداره آموزش و پرورش در کنار اداره ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به امر ورزش داشته باشد.

وی درباره طرح جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهرستان با تقدیر از همکاری ادارات آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر که در این امر پیش‌گام بودند، تأکید کرد:ادارات دیگر نیز همکاری لازم نسبت به این امرداشته باشند تا مانع از ورود فاضلاب و پسماند به آب‌های سطحی شده و محیطی سالم و مناسب جهت رشد ماهیان و آبزیان فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.