امسال بیش از ۶۳۱ هزار نفر مسافر در راه‌آهن شمال جابجا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، مدیرکل راه‌آهن شمال از رشد ۵.۷ درصد جابجایی مسافران در سال جاری نسبت به مدت شش ماه نخست سال قبل خبر داد و گفت: امسال بیش از ۶۳۱ هزار نفر در راه‌آهن شمال جابجا شدند.

یوسف گران پاشا افزود: راه‌آهن به‌عنوان شریان ارتباطی جایگاه ویژه‌ای در رشد و توسعه اقتصادی استان دارد و قابلیت توان حمل بار انبوه و جابجایی حجم زیاد مسافر و در مقابل آن صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ایمنی بسیار بالا و پیشگیری در آلودگی محیط‌زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال در کشور ما، راه‌آهن تا چند سال پیش جایگاه و منزلت خود را پیدا نکرده بود، ولی خوشبختانه در چند سال اخیر توجه مسئولان به این صنعت جلب شده و سعی در توسعه حمل‌ونقل ریلی و افزایش توان راه‌آهن شد، به‌طوری‌که نوسازی و بازسازی خطوط، افزایش قطارهای جدید و نوسازی ناوگان‌های قدیمی و فرسوده مسافری در سطح وسیعی در حال انجام است.

گران پاشا افزود: ازنظر کمی و با توجه به افزایش جمعیت، گسترش و توسعه صنعت حمل‌ونقل و برنامه‌های توسعه‌ای دولت درزمینهٔ حمل‌ونقل ریلی آمار مربوط به مسافر جابجا شده حائز اهمیت است و به ‌نوعی مهم‌ترین شاخص عملکرد بخش مسافری حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش دو رام قطار به ناوگان ریلی راه‌آهن شمال در امسال یادآور شد: در حال حاضر راه‌آهن شمال روزانه ۹ رام قطار مسافری برای جابجایی مسافرین در چرخه سیر دارد و از این تعداد قطارها هشت رام آن‌همه روزه و یک رام آن به‌ صورت یک روز در میان از راه‌آهن شمال به تهران و مشهد مسافران را جابجا می ‌کنند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: راه ، مسافر ، ارتباطی ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.