ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

تسخیر لانه جاسوسی نقطه شفاف رویارویی جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه است

نایب رئیس مجلس گفت: تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز رویارویی نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه تحت مدیریت آمریکای مستکبر است.

تسخیر لانه جاسوسی نقطه آغاز رویارویی نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام "محمدحسن ابوترابی‌فرد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: در آستانه سالروز 13 آبان‌ماه روزی که یادآور تبعید بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) توسط رژیم مزدور شاهنشاهی مورد حمایت استکبار و آمریکا و روز کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان، نوجوانان و جوانانی که فریاد مرگ بر آمریکا بر زبان داشتند و بالاخره یادآور روز تاریخی "تسخیر لانه جاسوسی" است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از هر زاویه‌ای که به این روز بنگریم، برای ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان و نیروهای انقلابی ماندگار و الهام‌بخش است، اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی، نقطه آغاز شفاف و روشن رویارویی نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه تحت مدیریت آمریکای مستکبر است، رویارویی سخت و آشکار که راه را برای حماسه‌های عزت‌بخش ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه گشود.

وی افزود: از هنگام تسخیر لانه جاسوسی ما شاهد صحنه‌های شفاف تقابل نظام اسلامی و انقلابی با نظام حاکم بر جهان بوده‌ایم.

ابوترابی‌فرد گفت: یکی از نقطه‌های مهم این تقابل جنگ 8 ساله دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: نظام سلطه به دست مزدوران خویش در منطقه با تامین سلاح و دلار، جنگی سخت را بر ملت بزرگ تحمیل نمود تا راه عزت‌بخش تقابل با نظام حاکم بر جهان را بر روی ملت ایران مسدود کند و مسیر فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم نماید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تمام ملل جهان، شاهد بودند و هستند با آنکه انقلاب روزهای اول تولدخود را سپری می‌کرد، نهایتا با حضور جوانان سلحشور و رزمندگان پرتوان، شهدای عالیقدر و جانبازان افتخارآفرین، آزادگان صبور و مقاوم و جامعه ایثارگران و ملت بزرگ ایران سیلی سختی بر صورت سیاه استکبار و مزدوران نواخت، متذکر شد: کارنامه دفاع مقدس را به تابلوی درخشانی برای عزت و اقتدار ملتی مقاوم رویاروی آمریکا و جهانخواران نشان داد.

وی افزود: بعد از این پیروزی بزرگ، نظام سلطه و نظام حاکم بر آمریکا از تمام ظرفیت سیاسی و رسانه‌ای و اقتصادی و تهدیدهای نظامی خود بهره گرفتند برای آنکه مسیر حرکت ملت بزرگ را با چالش‌های سخت روبرو کنند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: در این مسیر پرفراز و نشیب امروز جامعه جهانی و آزاده‌خواهان قضاوت می‌کنند. این ملت ایران است که پیروز صحنه بوده و هست، در مسیر این چالش هر لحظه بر اقتدار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و توان دفاعی ملت ایران و بازوان توانمند آن در دنیای اسلام افزوده شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مسیر است که جبهه مقاومت اسلامی به وسعت دنیای اسلام گسترش یافته، گفت: دامنه حضور اندیشه تفکر انقلاب، دنیای اسلام را به مشت گره‌شده‌ای بر سینه استکبار تبدیل کرده است.

وی گفت: جبهه سوم که آمریکا و متحدین آن و اعضای شورای امنیت همه باهم در کنار هم مقابل ملت ایران صف‌آرایی کردند، حوزه دستیابی ملت ایران به دانش و فناوری و چرخه کامل سوخت بود.

وی در همین زمینه افزود: حدود 12 سال جبهه به اصطلاح قدرتمند سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای استکبار در برابر این ملت ایستاد و هدف نهایی خود را حذف کامل چرخه سوخت از جمهوری اسلامی و توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران قرار داد.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه امروز دنیا شاهد است که پیروز اصلی صحنه ملت بزرگ ایران رهبر معظم و فرزانه انقلاب و نیروهای مدافع نظام اسلامی هستند، اظهار داشت: نخبگان و فرهیختگان سیاستمداران و اندیشمندان امروز قضاوت می‌کنند از آغاز تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه و آمریکا، این ملت بزرگ ایران و این آرمان‌های امام اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است که پیروز صحنه بوده و هست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رمز این پیروزی در چند حقیقت است که رهبری معظم بر آن تاکید و اصرار دارد، تصریح کرد: اولا رمز پیروزی در بازگشت به هویت دینی و اسلامی است.

وی افزود: اگر امام فریادگر اسلام انقلابی نبود، اگر رهبر فرزانه انقلاب خواستار حریم اسلام، قرآن و اهل‌بیت نبودند، هرگز انقلاب از این اقتدار و عزت برخوردار نبود.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: این ارزش‌های متعالی اسلام است که ایران را به یک قدرت شکست‌ناپذیر تبدیل نموده است. این بازگشت به هویت دینی است که انتفاضه سوم را به رمز پیروزی ملت فلسطین بر استکبار تبدیل نموده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بازگشت به حقیقت اسلام ناب است که عروس خاورمیانه دیروز (لبنان) را به نماد مقاومت، اقتدار و عزت نظام و ملت عرب تبدیل کرده است.

وی در ادامه گفت: این بازگشت به هویت دینی است که عراق را به یک قدرت مقاوم در برابر آمریکا و مزدوران آن مبدل نموده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه این اسلام است که در سوریه با همه مزدوران نظام سلطه روبروست و پیروزی عزت را همراه دارد، افزود: تاکید و اصرار رهبری نظام در پاسداری از ارزش‌های اسلام برای حفظ اقتدار و هویت ملت اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به اصل دوم پیروزی انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه پرداخت و اظهار داشت: اصل دوم الهام‌گرفته از آموزه‌های قطعی دین است که ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان، در برابر کسانی که منافع نامشروع خود را در مصادره منافع ملت‌ها به خصوص ملل اسلام جستجو می‌کنند، امروز پرچمدار این حرکت آمریکاست.

وی تصریح کرد: این فریاد "مرگ بر آمریکا"، برآمده از همان آرمان‌ها، مبانی دینی و اعتقادی و تداوم‌بخش راه امام بزرگوار است.

ابوترابی‌فرد متذکر شد: ایستادگی شما بر این اصول و ایستادگی ملت ایران بر ارزش‌های اسلامی مسیر رویارویی آنان را با نظام سلطه که امروز ناامنی و خشونت را بر ملت‌های مظلوم منطقه چون؛ سوریه، یمن، عراق، افغانستان و فلسطین تحمیل نموده است، از همان اصول و ارزش‌های متعالی اسلام الهام می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اصل کلیدی امروز رمز اقتدار و عزت ماست، تاکید کرد: ملت عزیز ایران می‌داند و ملت‌های اسلام بدانند اقتدار امروز ملت بزرگ ایران و این جایگاه رفیع در معادلات سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برآمده از بازگشت به هویت دینی و ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان و حاکمان نظام سلطه است.

ابوترابی‌فرد به اصل سوم پیروزی انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: اصل سوم که راه را برای این عزت و حرکت شکوهمند هموار کرده است، وحدت امت اسلام و یکپارچگی ملت بزرگ ایران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در سایه اسلام و در پرتو ایستادگی مقابل نظام سلطه، صفوف ما متحد شده است. اتحاد ملت ایران و اسلام برآمده از این دو اصل کلیدی است.

وی افزود: اینکه ملت بزرگ عراق دستان پرتوانش در دستان پرتوان ملت ایران، در دستان قدرتمند ملت سوریه، در دستان پرتوان ملت لبنان، ملت فلسطین، افغانستان، پاکستان و همه ملل منطقه قرار گرفته است، برآمده از دو اصل بازگشت به هویت دینی و ایستادگی در برابر سلطه‌گران جهان است.

ابوترابی‌فرد در همین زمینه گفت: اگر ملت یمن خود را جزئی از حقیقت امت اسلام و برادری برای ملت بزرگ ایران می‌داند، به این دلیل است که ملت ایران در راه اسلام و مبارزه با نظام سلطه قدم برداشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایستادگی بر این اصول، رمز وحدت و یکپارچگی امت اسلام و رمز اقتدار روزافزون ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امیدوارم در این راه استوار گام برداریم، اظهار داشت: باید از رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی الهام بگیریم و پاسدار ارزش‌های متعالی اسلام و خون مقدس شهدا باشید.

ابوترابی‌فرد سپس با اشاره به چهلمین روز از درگذشت زائران منا، گفت: اربعین جانباختگان مظلوم و زائران در حال احرام خانه خدا را در سرزمین منا اولا به محضر حضرت ولی‌عصر امام زمان (عج) ثانیا رهبر معظم عالیقدر انقلاب اسلامی و ثالثا به امت سوگوار و مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران و بالاخره به خانواده‌های داغدار و سوگواری که در انتظار جشن بازگشت زائران خانه خدا بودند، در تشییع پیکرهای مقدس آنان حضور یافتند، تسلیت عرض نمایم.

وی تاکید کرد: از زبان ملت ایران و نمایندگان آنان، از جامعه جهانی و قدرت‌های حقوق بشر سوال می‌کنم که آیا این فاجعه بزرگ که مصیبت جانکاهی برای ملت ایران است، نمونه بارز حقوق بشر از نظر شما نبود؟

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این فاجعه نشان دهنده نگاه دوگانه و سیاسی آنها به حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: ما از مجامع بین‌المللی مجازات کسانی که در خلق این فاجعه تقصیر و قصور داشتند را می‌خواهیم.

انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار