قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: متاسفانه سالانه 90 هزار نفر در کشور بیمار سرطانی جدید در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان سیدمحمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت  ظهر امروز در همایش خیرین و سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: متاسفانه جامعه ما در حال حرکت به سمت میانسالی و سالمندی است و بر همین اساس نیازمند مراکز درمانی و سلامت بیشتری در کشور هستیم که امیدواریم با کمک خیرین و مردم عزیز بتوانیم، نیازهای موجود را برطرف کنیم.

وی افزود: خوشبختانه مردم ما همواره برای شرکت در امور خیریه آماده هستند و این وظیفه ما است، تا با آماده سازی زیر ساخت‌ها شریط را برای حضور خیرین در عرصه سلامت فراهم آوریم، کما اینکه مردم لرستان نیز همواره در کارهای خیر پیش قدم بوده‌اند و در حوزه سلامت به خوبی مشارکت می‌کنند.

ایازی تصریح کرد: مشکلات زیر ساختی در حوزه سلامت بسیار زیاد است و حل آنها چند سالی طول می‌کشد، اما یقینا این مشکلات حل می‌شود و در چند سال آینده در تمامی شهرها و روستاها بیمارستان و خانه بهداشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود، چهار هزار و 700 نفری لرستانی مقیم خارج از کشور هستند، اضافه کرد: بسیاری از این افراد وضعیت مالی خوبی دارند و با علاقه به کشور و میهن خود از کمک به آبادانی آن استقبال می‌کنند، بنابراین مسئولان استان لرستان باید به این موضوع توجه داشته باشند و زمینه را برای انجام کارهای خیرخواهانه آنها فراهم کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی سلامت را یک مسئله بسیار جدی برای جامعه دانست و عنوان کرد: متاسفانه سالانه 90 هزار بیمار سرطانی جدید به بیماران کشور اضافه می‌شود که سه هزار و 800 نفر از آنها کودکان هستند و تعداد بیماران نیز روز به روز افزایش می‌یابد چنانکه در سال 56 فقط 26 بیمار ام اس در کشور وجود داشت، اما در حال حاضر 60 هزار بیمار ام اس در کشور وجود دارد.

ایازی بیان داشت: طبق آمار 48 درصد مرگ و میرها در کشور با بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط دارد، بنابراین باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌ها توجه ویژه شود و آگاه سازی به مردم در دستور کار قرار بگیرد که سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این زمینه بسیار موثر و مفید باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه امور خیریه سلامت بسیار مهم است و این فرهنگ‌سازی باید در کودکان و نوجوانان انجام شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار