معاون فرهنگی پدافند غیرعامل کشور گفت: برنامه‌ریزی مستمر در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل سبب پایایی بیشتر می‌شود که در شرایط کنونی دست دشمن خالی خواهد شد.

به گزارش معاون فرهنگی پدافند غیرعامل کشور : برنامه‌ریزی فرهنگی در پدافند غیرعامل سبب پایایی می‌شودخبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سردار محبی در نخستین همایش «نقش بسیج و بسیجیان در توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل» در مشهد اظهار کرد: پدافند به عنوان اصطلاح نظامی است در مقابل آفند قرار گرفته که معنای واقعی آن دفاع بدون سلاح می‌‎باشد.

وی افزود: بشر در واقع پدافند غیرعامل را از حیوانات الگوبرداری کرده و به روش‌های نوین و مجهز تغییر داده چراکه نعمتی که در وجود حیوانات است یک ذات خدادادی بوده که در جهت زنده ماندن حیوانات در آنان نهاده شده است.

معاون فرهنگی پدافند کشور ادامه داد: نمونه‌های تاریخی پدافند غیرعامل در ایران و صدر اسلام وجود دارد که باقی‌مانده‌های آنها هنوز در کشور وجود دارد و امروز به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است.

محبی گفت: امروزه در تمامی کشورها ارگان‌های نظامی و پدافند غیرعامل به این نتیجه رسیده‌اند که باید مراکز حساس و دارایی‌های خود را تجهیز نمایند تا دشمن نتواند به تاسیسات حساس هیچ‌گونه دسترسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: جنگ های آینده بشر جنگ سایبری و هجمه از طریق سایبر روی زیرساخت های حیاتی کشورهاست
معاون فرهنگی پدافند کشور اظهار داشت: کشورهای سوئیس و روسیه در سال‌های اخیر به موضوع پدافند غیرعامل بسیار توجه کرده‌اند و زیرساخت‌های اساسی کشورشان را تجهیز کرده‌اند.

محبی گفت: کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی، استمرار فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در شرایط جنگ شاخصه‌های مهم پدافند غیر عامل است که در صورت رعایت به وجود می‌آید.

وی افزود: بلایای طبیعی که انسان در آن نقش نداشته باشد مربوط به مدیریت بحران می‌شود همچنین در جایی که بشر در آن دخالت داشته باشد به پدافند غیرعامل مرتبط می‌گردد.

معاون فرهنگی پدافند کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر فروپاشی فرهنگی از درون بهترین گزینه جنگ برای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران است و این رویکرد اصلی دشمنان ما است چرا که رویکرد فعلی آنها جنگ نیست و قصد دارند از جهات فرهنگی به کشور ضربه بزنند و به نیات خود برسند.

هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل در کشور نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.