در این مراسم ضمن قدر دانی از خدمات حجت الاسلام صفی خانی ،حجت الاسلام عباس اوتار خانی به عنوان رئیس رسیدگی به امور مساجد استان معرفی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در این مراسم با بیان این که قرآن و اهل بیت (علیه السلام) جدایی‌ناپذیر هستند، گفت: کسانی که قرآن را کنار می‌گذارند نمی‌توانند اهل بیتی باشند و کسانی هم که اهل بیت را کنار می‌گذارند نمی‌توانند قرآنی باشند و ضروری است هر دو مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی با اشاره به جایگاه بزرگ و با ارزش ولایت فقیه افزود: خداوند متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر آن عنصر اصلی که همان امامت و ولایت است در کنار قرآن قرار نگیرد به رسالت خود عمل نکرده و این مهم بیان کننده اهمیت موضوع است.

وی در این خصوص ادامه داد: زمانی که پیامبر اسلام (ص) رسالت خود را انجام داد و امام علی (ع) را به امامت برگزید خداوند فرمود که من راضی شدم چرا که با این کار دینتان کامل شد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اینکه خداوند متعال می‌فرماید نماز را اقامه کنید، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نماز ستون دین است اما آن ستون نیز همراه با ولایت فقیه قوام می یابد.

حجت الاسلام عابدینی در ادامه اظهار داشت: نماز باید قائم شود، ایستا و برپا باشد و پس از آن که برپا شد مشاهده و دیده می‌شود و در نهایت اثرگذار می‌گرد و البته در احادیث اسرار بر این است که نماز، روزه، حج و زکات بدون ولایت ارزش وجودی ندارند.

امام‌ جمعه قزوین با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای منطقه از جمله عراق،سوریه و یمن تصریح کرد:تنها دلیل تفاوت بین این کشورها با ایران در وجود ولایت فقیه خلاصه شده است و وجود نعمت با ارزشی همچون ولایت فقیه در ایران موجب شده است که تمام حرکت های مردمی و دینی ملت ایران در سایه ولایت فقیه به سرانجام برسد.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که همه نهادها و ارگان‌ها برای برپایی و اقامه نماز مسئولیت دارند، گفت: همه ارگان‌ها و نهادهایی که مسئولیتی در برپایی نماز برعهده دارند باید با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد امر نماز را با جدیت تمام پی بگیرند.

حجت الاسلام عابدینی ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام صفی‌خانی رییس پیشین مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: همواره وجود ایشان در عرصه‌های نماز و قرآن با برکت بوده و ان‌شاءالله این برکت همواره ادامه خواهد داشت و تجربیات ایشان در این حوزه به کار گرفته می‌شود.

وی ضمن تبریک به حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام اوتارخانی با یک انرژی و تیم بسیار جدی به میدان آمده و قرار است که یک تحولی در امر نماز و امور مساجد استان به وجود بیاورند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این که کار مساجد باید از دو منظر به جد دنبال شود، بیان کرد: ضروری است هم در بحث سخت‌افزاری و امکانات مورد نیاز از جمله سیستم‌های صوتی و گرمایشی و هم از منظر محتوای فعالیت‌های معنوی و فرهنگی و ارتقای کیفی برنامه‌های مربوط به نماز در دستور کار مسئول جدید مرکز قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مراسم ، تودیع ، معارفه ، مساجد ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.