رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج از پالایش و ساماندهی بیمه‌ای 4 هزار کارگر و استادکار ساختمانی از سال گذشته تاکنون در سنندج خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ ناجی روحانی گفت: از سال گذشته تاکنون 4 هزار نفر کارگر و استادکار ساختمانی در سنندج، از طریق بازرسی‌های شبانه‌روزی این انجمن شناسایی ونسبت به ادامه یا برقراری بیمه ساختمانیآنها اقدام شده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از تاسیس و آغاز بکار این انجمن، بیش از سه هزار و 500 نفر از مزایای بیمه ساختمانی کارگران استفاده می کردند، افزود: با آغاز فعالیت انجمن و انجام بازرسی‌های شبانه روزی از سوی اعضای داوطلب، بیش از 2 هزار نفر از این تعداد بیمه شده به عنوان کارگر و استادکار ساختمانی شناسایی و جهت استمرار بیمه به تامین اجتماعی معرفی شدند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج، ادامه داد: در این بازرسی‌ها یک هزار و 300 نفر از بیمه شده‌های غیرکارگر نیز اعم از قشرهای طلافروش، بنگاه‌دار، دلال ضمن شناسایی و اقدام به موقع، از لیست بیمه شدگان این انجمن خارج شدند.

وی تعداد کل اعضای انجمن را در حال حاضر پنج هزار و 100 نفر عنوان کردوگفت: از این تعداد یک هزار و 700 نفر جهت تمدید یا صدور کارت به اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان و 500 نفر نیز جهت آموزش بهداشت و ایمنی کار معرفی شدند.

روحانی همچنین با اشاره به انتخاب پنج نفر در هر حرفه جهت حل اختلافات احتمالی مابین کارفرما و استادکار گفت: در این راستا تاکنون بیش از 150 مورد شکایت و اختلاف کاری بین طرفین شکایت رسیدگی و حل اختلاف شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج گفت: با توجه به اعلام آمادگی خیرین مصالح ساختمانی در استان و نیز تعداد زیاد اعضای داوطلب انجمن، در صورت اختصاص زمین به انجمن در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، ساختمان تجمیع و اسکان کارگران سنندجی احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج مرداد ماه سال 93 با مجوز و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
ببخشید ادرس جدید تون کجاست با تشکر کارتم اعتبارش تموم شده