نشست سه روزه منامه بر موضوعاتی از جمله آینده نظامی ایران در خاورمیانه و اوضاع کنونی یمن متمرکز بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، نشست امنیتی گفتگوی منامه در بحرین بر مسائلی از جمله اوضاع امروز یمن و آینده ایران متمرکز بود. در این نشست سالانه، وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در خصوص مانورهای نظامی ایران در خاورمیانه اظهاراتی مطرح کردند. این وزرا به همتایان بحرینی و سعودی خود اطمینان دادند حفظ امنیت خلیج فارس در اولویت اقدامات آنها قرار گیرد. 

"فیلیپ هموند،" وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد: "ما با یکدیگر در مسئله امنیت همکاری می کنیم. ما در مبارزه با تروریسم، حملات سایبری و اقدامات دفاعی با یکدیگر مشارکت خواهیم کرد. ما همچنین از ائتلاف به رهبری عربستان نیز حمایت می کنیم."
در این کنفرانس که با میزبانی مؤسسه مطالعات استراتژیک بین المللی برگزار شد، "تونی بلینکن،" معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این مناطق، خانه برخی از متحدان قدیمی ماست. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد حمایت از این متحدان همیشه اولویت آمریکا بوده و خواهد بود."

"شیخ خالد،" وزیر امور خارجه بحرین نیز با اشاره به حضور نظامی ایران  در سوریه و عراق مدعی شد: این کشور از گروه تروریستی داعش برای ما خطرناک تر است. ما باید به دخالت ایران در امور منطقه ای پایان دهیم. نباید به آسیب هایی که ایران به منطقه می زند بی توجه باشیم." 
در این کنفرانس همچنین در خصوص شرایط کنونی یمن و انجام اقداماتی برای پایان مداخله عربستان سعودی در این کشور اظهاراتی مطرح شد. "عادل جبیر،" وزیر امور خارجه عربستان با تکرار ادعاهای واهی گذشته گفت: جنگ در یمن پس از موفقیت هایی که ائتلاف بدست آورده به مراحل پایانی نزدیک شده است.

انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
کشورها ی عربی که واق واق مکند برای ایران عددی نیستند بی خودی عرپستان یا بحرین پارس پی خودی نکنند جون اربا بشان هیچ غلتی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
صهیونیزم چه زیرکانه کشورهای اسلامی را درگیر خود کرده واز همه بد بخت تر عربستان بب فکر
آخرین اخبار