وکیل مدافع متهم نفتی گفت: متهم تلاش کرد مسائل حقوقی و اقتصادی را با یک زبان مشترک بیان کند تا ابهامات پرونده رفع شود.

تلاش موکلم ایجاد یک زبان و فهم مشترک استرسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع متهم نفتی (ب.ز) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند رسیدگی جلسه امروز دادگاه اظهار کرد: امروز روند ادامه دفاعیات موکلم انجام شد و متهم تلاش کرد مفاهیم  حقوقی و اقتصادی را با یک زبان و فهم مشترک توضیح دهد تا دادگاه، طرف مقابل و نماینده دادستانی همگی با یک زبان مشترک دادگاه را پیش ببرند. 

وی افزود: مطالبی در این جلسه مطرح شد شامل مسائل تحریم‌ها و ماهیت بانک‌های خارج از کشور بود و هدف متهم از بیان این مطالب رفع ابهامات حاصل شده از سوی بازپرسی و مجرمانه طلقی شدن اعمالش بود که با زبانی علمی و دانش غیر حقوقی از جانب وی بیان شد.

وکیل مدافع متهم نفتی بیان داشت: فکر می‌کنم این مسئله کمکی باشد در جهت شفاف سازی موضوع و روشن شدن واقعیت و درک بهتری از حقیقت، زیرا بر اساس آنچه که در گذشته نیز عنوان کردیم در این پرونده صرف دانش حقوقی و قضایی کفایت نمی‌کند و نیازمند حضور کارشناسان آشنا به تجارت بین‌الملل است.  

کوهپایه زاده بیان کرد: متهم سعی کرد این مبانی کلیدی را در دادگاه توضیح دهد که در قسمت های بعدی دفاعیات این فهم مشترک لحاظ شود. 

وی در خصوص اینکه چند جلسه به دفاعیات متهم اختصاص پیدا می‌کند، گفت: به طور دقیق نمی‌توان عنوان کرد چند جلسه به دفاعیات اختصاص پیدا می‌کند. در این دو جلسه متهم نزدیک به 55 صفحه از دفاعیات خود را قرائت کرده ولی به غیر از مطالب مکتوب متهم به فراخور دادگاه و سوالاتی که مطرح می‌شود موارد دیگری را عنوان می‌کند که آنچه به نظر می‌رسد دفاعیات موکلم چندین جلسه دیگر طول بیانجامد.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار