معاون ستاد توسعه فناوری از روند حمایت تجاری سازی فعالیت‌های مرتبط با عرضه محصول یا خدمت جدید خبر داد.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم‌افزایی‌،‌ هم‌راستایی و هماهنگی در راهبردها، برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه فناوری کشور با همکاری معاونت سیاستگذاری و نظارت راهبردی و کمک به ارتقا شاخص‌های جمهوری در نظام علم و فناوری کشور در بخش‌ فناوری‌های راهبردی و استانی در اولویت اقدامات معاونت توسعه فناوری قرار دارد. 

وی در ادامه افزود: از دیگر اولویت‌ اقدامات معاونت توسعه فناوری حمایت از روند تجاری سازی فعالیت‌های مرتبط با عرضه محصول یا خدمت جدید مبتنی بر ایده‌ها و فناوری‌های جدید دانشگاهی از جمله ثبت اختراع، ارزش‌گذاری فناوری اعطای امتیاز، انتقال و انتشار است. 

وطنی با اشاره به اهداف ستاد توسعه فناوری تصریح کرد: جهت‌دهی به چرخه‌ی فناوری و نوآوری در ایفای نقش موثر و فناوری‌های راهبردی در اقتصاد، اشتغال توسعه پایدار، سیاست‌گذاری مستمر در حوزه فناوری‌های نوین بر پایه تحولات جامعه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اهدافی است که ستاد توسعه فناوری آن را دنبال می‌کند‌.

معاون توسعه فناوری خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه گذاری بنگاه‌های اقتصادی در تولید و تجاری سازی تولیدات فناوری راهبردی برای حفظ استقلال کشور و رفع نیازهای اولیه و کمک به ارتقای جامعه و کمک به ارتقای کارآمدی مراکز فناوری وابسته به دستگاه‌های اجرایی از جمله اهدافی است که این ستاد برای آن برنامه ریزی انجام می‌دهد. 

وطنی در پایان عنوان کرد: ما در تلاش هستیم تا برنامه‌ها و اقدامات فرد را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا اهداف و وظایفی که برای معاونت توسعه فناوری مشخص شده تبیین شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار