دانشگاه‌ها باید به وسیله‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کنند.

عباس قوام رئیس پارک علم و فناوری کرمان در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند موجب تغییر رویکرد دانشگاه‌ها و حرکت آن‌ها به سوی دانشگاه‌های کارآفرین شوند. 

وی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از پایه‌های اصلی و اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند که امیدواریم این شرکت‌ها بتوانند نقش و تاثیر خود را به خوبی به انجام برسانند. 

رئیس پارک علم وفناوری کرمان تصریح کرد: باید ساز و کارهای لازم برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و فرصت کافی برای تمرکز بر توسعه دانش‌فنی و محصولات دارای فناوری بالا را داشته باشند. 

قوام بیان کرد: کشور ما کشوری در حال توسعه و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در این مسیر داشته باشند و اقتصاد مبتنی بر دانش را در کشور نهادینه کنند. 

وی با اشاره به چتر حمایتی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: باید چتر حمایتی مناسبی برای این شرکت‌ها جهت گسترش اقتصاد دانش محور فراهم شود. 

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر اقتصاد دانش‌محور و شرکت‌های تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده زیرا ارزش افزوده ناشی از تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان می‌تواندباعث تحقق مقاومتی شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار