رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز به منظور دیدار و مذاکره با مقامات عالیرتبه ژاپنی در راس هیاتی عازم سفری 4 روزه به توکیو شد.

صالحی عازم توکیو شد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان رییس سازمان انرژی اتمی صبح روز یکشنبه 10 آبان‌ماه به منظور دیدار و مذاکره با مقامات عالیرتبه ژاپنی در راس هیاتی عازم سفری 4 روزه به توکیو شد.

علی اکبر صالحی در این سفر با مسئولین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با انرژی هسته‌ای در خصوص همکاری‌ها بویژه در زمینه ایمنی هسته‌ای مذاکره خواهد کرد.
 
معاون رییس جمهور همچنین در موسسه امور بین‌الملل ژاپن در موضوع نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و همکاری‌های دو کشور در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به سخنرانی خواهد پرداخت.
 
شایان ذکر است علی اکبر صالحی با سفر به ناکازاکی ضمن دیدار با شهردار این شهر، در اجلاس پاگواش که همزمان با هفتادمین سالگرد بمباران هیروشیما و ناکازاکی برگزار می‌شود، حضور یافته و در موضوع هسته‌ای ایران سخنرانی خواهد کرد.

«پاگوآش» یک سازمان غیردولتی بین المللی است که از نخبگان کشورهای جهان در زمینه خلع سلاح تشکیل شده و برخی از شرکت کنندگان در این کنفرانس در تصمیم گیری ها در کشورهای خود تاثیر گذار هستند. نام «پاگوآش» از دهکده ای در کانادا گرفته شده است که نخستین نشست این دانشمندان در آنجا برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صالحی ، سفر ، توکیو ، انرژی اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار