در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای؛

صالحی: رفع نیاز بیماران برای سفر به خارج از کشور با بیمارستان هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون بیمارستان هسته‌ای در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

صالحی: بیمارستان هسته‌ای نیاز بیماران جهت درمان در خارج از کشور را رفع می‌کند

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مراسم امضا تفاهم‌نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای در ایران اظهار داشت: این بار فرزندان شما در سازمان انرژی اتمی می خواهند پس از به سرانجام رسیدن برجام که حرکتی بزرگ بود از فرصت استفاده کرده و در فضای ایجاد شده به همراهی همکاران خود در وزارت بهداشت و شهرداری مقدمات ساخت این بیمارستان را فراهم کند.

وی ادامه داد: این بیمارستان شاید اولین بار است در منطقه ساخته می‌شود که دارای تجهیزات پرتویی است و باید به گونه‎‌ای عمل کنیم که بیماران ما نیازمند رفتن به خارج از کشور برای درمان نباشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: این بیمارستان تجهیزاتی را به کار خواهد گرفت که برخی از آنها در جهان انگشت‌شمار است.

صالحی افزود: فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای فقط در بحث غنی‌سازی و آب سنگین خلاصه نمی‌شود اما متاسفانه دیگران این موضوع را رواج دادند و افکار عمومی ما را ساختند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به اینکه متاسفانه بحث رادیو داروها در موضوع هسته‌ای آنچنان که باید در افکار عمومی شکل نگرفته است، گفت: سازمان انرژی اتمی اکنون قریب به یک میلیون بیمار نیازمند به داروهای تشخیصی و درمانی پرتویی را حمایت دارویی می‌کند که این خدمات بزرگی است .

صالحی تاکید کرد: بحث 20 درصد نیز از همین جا شروع شد و هنگامی که راکتور تهران می‌رفت تا سوختش تمام شود  و ما درخواست سوخت کردیم آنها امتناع کردند و برادران و خواهران غیور ما توانستند با همت عالی خودشان کاری که باور کردنی نبود را در عرض دو سال به ثمر بنشانند و سوخت 20 درصد را از صفر شروع کرده و نگذارند راکتور تهران حتی برای یک روز بدون سوخت بماند.

وی اضافه کرد: جوانان این ملت غیور کارهای نشدنی را اگر اراده کنند می توانند انجام دهند و این بیمارستان برخلاف بیمارستان های دیگر یک بیمارستان درمانی_ تشخیصی _تحقیقاتی خواهد بود. به این صورت که ما قصد نداریم اگر تجهیزاتی را می‌خریم ادامه دهنده خرید این تجهیزات باشیم بلکه یک مرکز تحقیقات بسیار قوی هم در جوار این بیمارستان بوده تا بتوانیم تجهیزات را بعد از آن بازسازی کنیم و نوآوری و ابتکار در آن به خرج داده و تجهیزات جدیدی را بسازیم.

صالحی با اشاره به ویژگی های بیمارستان هسته‌ای عنوان داشت: شهردار تهران بعنوان یکی از ارکان این بیمارستان تمام پروژه‌ها را در زمان خود به پایان رسانده‌ است. اکنون شاهد هستیم که چگونه یک اراده و یک مدیریت صحیح و حضور افراد شایسته باعث به ثمر رسیدن کارها می‌شود.

شایان ذکر است؛ تفاهم‌نامه ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر بهداشت و شهردار تهران در بوستان ولایت تهران امضا شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
باغنی سازی 3درصد مگر می شود بیمارستان هسته ساخت و رادیو دارو برای بیماران تولید کرد
آخرین اخبار