طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل مهندسی و حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور در نشست هماهنگی کمیته فنی اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: طی برنامه ششم توسعه، عملیات کاداستر برای حدود 250 هزار هکتار از اراضی مستثنیات کشاورزی چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور اجرا می شود.

صفدر نیازی، اعتبار مورد نیاز طرح کاداستر اراضی چهارمحال و بختیاری را یکصد میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 50 درصد این اعتبار از منابع ملی و مابقی از منابع استانی تأمین می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح و تهیه نقشه های هوایی و زمینی و تعیین حدود مالکیت و انطباق آن با اسناد و مدارک، تمامی اسناد بررسی و جهت صدور سند مالکیت به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال می شود.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور، با بیان اینکه تا به حال هیچ یک از اراضی چهارمحال و بختیاری حد نگاری نشده اند، هدف از حضور در این استان را توجه به جزئیات حد نگاری یا کاداستر زمین های کشاورزی عنوان کرد.

نیازی تأکید کرد: کاداستر تثبیت و تعیین حدود مالکیت طبق مصوبه 15/11/93 مجلس شورای اسلامی است و سازمان ثبت اسناد و املاک موظف به ثبت و صدور اسناد کلیه اراضی کشور می باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم هدف از اجرای این طرح را تفکیک، پهنه بندی و سند دار کردن اراضی و تشکیل بانک اطلاعات جامع از اراضی ملی و مستثنیات استان بیان کرد.

ذبیح اله غریب گفت: سطح اراضی استان چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 650 هزار هکتار است که 255 هزار هکتار آن به مستثنیات کشاورزی و باغات اختصاص دارد.

بر اساس پیش بینی انجام شده، طرح کاداستر اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا پنج سال آینده به پایان می رسد.

گفتنی است؛ کاداستر (cadastre) به معنای نقشه برداری ثبتی است که دارای ارزش حقوقی بوده و بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر می شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.