رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده باش کلیه اورژانس های بیمارستان های خوزستان با تمامی امکانات و تجهیزات و پزشکان متخصص برای ارئه خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر اسماعیل ایدنی به تداوم بارش ها از هفته گذشته تا امروز اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 8 هزار و 60 نفر به اورژانس ها مراجعه نموده اند که خوشبختانه با انجام اقدامات درمانی به موقع، بیش از 98 درصد مراجعین به صورت سرپایی درمان و ترخیص و کمتر از 1.5 درصد بستری شدند.

وی تصریح کرد: 100 نفر بستری و 9 نفر به بخش مراقبت های ویژه ICU منتقل شدند و کار درمانی آنان در حال انجام است.

ایدنی اذعان داشت: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد فوتی به علت مشکلات تنفسی مرتبط با بارندگی در استان گزارش نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه آلرژی در فصل های پاییز و بهار تشدید می گردد خاطرنشان کرد: بیمارستان ها و مراکز فوریت های پزشکی استان از مهرماه در حالت آماده باش کامل قرار دارند و با برنامه ریزی، تجهیزات کمک تنفسی، دستگاه های نبولایزر برای رفع مشکل تنفسی و ذخیره کامل داروهای تنفسی آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

وی بیان داشت: تیم های معاونت درمان، بهداشتی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، بازدیدهای متنوعی از مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی دارند و از نظر ذخیره دارویی مورد کنترل قرار می گیرند.

دکتر اسماعیل ایدنی به بیماران تنفسی مزمن و افراد با زمینه های آلرژی مانند آسم توصیه کرد داروهای خود را مرتب مصرف کنند، چون ارزیابی بالینی بر روی 3 هزار و 500 نفر بیمار تنفسی نشان می دهد که دارای آسم نهفته بودند و یا با داشتن این بیماری دارو مصرف نمی کردند، بنابراین در صورت مصرف دارو به دنبال بارندگی کمتر دچار حمله می شدند.

وی همچنین به بیماران قلبی هشدار داد از مواجهه با هوای آزاد در زمان بارندگی اول و دوم اجتناب نمایند. ایدنی با بیان اینکه بارندگی و افزایش رطوبت را عامل افزایش تراکم میزان مواد حساسیت زا و محرک تنفسی در هوا  عنوان کرد و اذعان کرد: بهتر است مردم تا حد امکان از قرار گرفتن در فضای آزاد اجتناب کرده و درب ها و پنجره ها را ببندند.

کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز وقوع باران اسیدی در روزهای اخیر را منتفی دانست.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.