سازمان پزشکان بدون مرز از کشته شدن دست کم 70 نفر و زخمی شدن 550 نفر در شهر دومای سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پزشکان بدون مرز روز شنبه از کشته شدن دست کم 70 نفر و زخمی شدن 550 نفر در حمله روز جمعه به بازاری در شهر دوما در شرق دمشق پایتخت سوریه خبر داد.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه ای به نقل از مدیر یک بیمارستان مورد حمایت این سازمان اعلام کرد: "حمله، خیلی شدید بود. مصدومیت افراد خیلی شدیدتر از موارد قبلی بود که ما تاکنون دیده بودیم. ما موارد متعدد قطع عضو را شاهد بودیم و همه توان خود را به کار گرفتیم اما شمار مصدومان به حدی بالا بود که نمی توانستیم با امکانات محدود به همه آنها رسیدگی کنیم." این سازمان افزود: "خسارت ناشی از حمله هوایی اولیه به این بازار با تیراندازی به سوی تیم های امداد رسانی تشدید شد که به مصدومان رسیدگی می کردند ."
 
دوما یک شهر تحت کنترل معارضان سوری است که در غوطه شرقی در شرق دمشق قرار دارد. این شهر روز شنبه بار دیگر هدف حملات هوایی ارتش سوریه قرار گرفت و طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، این حمله به کشته شدن دو نفر منجر شد. حمله به این بازار زمانی روی داد که بازیگران دیپلماتیک پرونده سوریه در وین با هدف مذاکره برای حل و فصل سیاسی این مناقشه بیش از چهار ساله گرد هم آمده بودند.
 
دیده بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر اما با شبکه گسترده منابع مستقر در این کشور در ارتباط است همان روز از کشته شدن 32 نفر از جمله 12 کودک در حملات هوایی به شهر حلب در شمال سوریه خبر داد.
 
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار