سرتیپ یعقوب عمیدرور درباره نقش حزب الله در تحولات داخلی سوریه و خطر آن برای امنیت رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسیا، سرتیپ یعقوب عمیدرور -- مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی -- درباره تحولات اخیر در صحنه سوریه و نقشی که جنبش حزب الله لبنان در آن ایفا می کند و خطر آن برای امنیت ملی این رژیم هشدار داد.

 عمیدرور که در سمت های بسیار حساس در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده است همچنین مجموعه پرسش هایی را مطرح کرد که تصمیم گیرندگان در تل آویو باید به آنها پاسخ دهند. این پرسش ها به هم پیمانی عملی بین ایران و روسیه در منطقه مربوط می شود. هرچند هیچ کس به طور علنی از تشکیل ائتلاف بین آنها سخن نگفته است.
 
پرسش هایی که عمیدرور مطرح کرد در مقاله ای در روزنامه اسرائیل الیوم با عنوان "هشدار درباره نظم جدید" آمده است. به گفته عمیدرور، در شرایط کنونی پرسش های بسیار مهمی مطرح می شود که نخستین آن به تاثیر تشکیل این ائتلاف بر تقویت جایگاه ایران در منطقه و میزان توانایی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از افزایش قدرت ایران و حزب الله زیر چتر روسیه مربوط می شود.  

ژنرال سابق رژیم صهیونیستی با مطرح کردن ادعاهایی بی اساس گفت: "پرسش دوم به بهره برداری ایران از ائتلاف عملی جدید برای در تنگنا قرار دادن این رژیم مربوط است." سایر پرسش ها نیز مسائلی مانند نارضایتی رژیم صهیونیستی از رفتار ایران و حزب الله در اوضاع پیچیده کنونی با توجه به حضور روس ها در منطقه و واکنش روسیه در صورتی که رژیم اشغالگر قدس پاسخ تندی به این رفتار بدهد را مطرح می کند.

مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی افزود:‌ "آیا روسیه عملا به فعالیت خشونت آمیز اسرائیل در منطقه ای که روسیه در آن حضور دارد و مسئولیتی در آن برعهده گرفته است، بی اعتنا خواهد ماند؟ به گفته عمیدرور پاسخ این پرسش ها در عمل مشخص خواهد شد."
 
عمیدرور درباره افزایش حضور ایرانی ها و حزب الله در سوریه زیر چتر روسیه هشدار داد و به تشریح پیامدهای این مسئله پرداخت. وی افزایش آزادی عمل حزب الله و افزایش کیفی توانایی جنگی آن در آینده، و درگیر شدن جدی حزب الله در جنگ سوریه که بر تجربه این جنبش خواهد افزود را از جمله پیامدهای حضور حزب الله در سوریه دانست.  

وی گفت: "ما شاهد شکل گیری نسلی از فرماندهان در حزب الله هستیم که در درگیری های شدید حضور پیدا کرده اند و این جنبش نیازهای تسلیحاتی خود را برای تبدیل شدن به قدرت برتر در منطقه تامین خواهد کرد."

عمیدرور اعتراف کرد: "اسرائیل هیچ گاه در میدان جنگ با سازمانی که مانند حزب الله پس از جنگ در سوریه تجربه کسب کرده باشد رو به رو نبوده است. چنین تجربه ای را هم نیروهای نظامی ثابت حزب الله و هم نیروهای ذخیره این جنبش که برای جنگ به سوریه می روند و پس از چند ماه به کشورشان باز می گردند، به دست می آورند."
 
این ژنرال اسرائیلی در پایان اذعان کرد: "حزب الله با تجربیاتی که در سوریه به دست آورده است، دیگر آن سازمانی نخواهد بود که در سال 2006 با اسرائیل وارد جنگ شد، بلکه بسیار تواناتر خواهد بود."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
بله پ فک کردین چی !!!!!!
آخرین اخبار