کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه باران‌های اخیر کشور به پدیده ال‌نینو ربطی ندارد، گفت: این بارش‌های رگباری و سیلابی شدن مسیرها کمک شایانی به تامین منابع آبی زیرزمینی کشور نمی‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛فریبا گودرزی در خصوص بارش‌های اخیر در اکثر نقاط کشور و کاهش دمای هوا گفت: این کاهش دمای هوا ربطی به پدیده ال‌نینو که در هفته‌های گذشته مطرح بود، ندارد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پدیده ال‌نینو از سوی اقیانوس اطلس می‌آید و مربوط به گرم‌شدن و سردشدن این اقیانوس است که می‌تواند روی آب و هوای قاره‌های دیگر تاثیر بگذارد.
 
وی درباره تامین آب منابع زیرزمینی کشور توسط این بارش‌ها گفت: بارش‌های رگباری و سیلابی شدن مسیرها بیش از اینکه منابع زیرزمینی کشور را تامین کند، به تاسیسات و مناطق مسکونی خسارت وارد می‌کند.
 
گودرزی ادامه داد: بارش‌های رگباری و سیلاب‌ها خیلی نمی‌تواند به تامین سفره‌های آبی زیرزمینی کمک کند زیرا زمین ظرفیت جذب آن مقدار آب را ندارد. اگر بارش باران مداوم باشد یا بارش‌ها به صورت برف باشد، می‌تواند کمک خیلی خوبی به سفره‌های آبی زیرزمینی کشور کند.
 
کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: این بارش‌ها تا پایان هفته با شدت و ضعف و در برخی از نقاط کشور ادامه می‌یابد و ما قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که بارش‌های پاییزی در حد نرمال است و گرایش به بیش‌از نرمال دارد.
 
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
مسولان عزیز .اینقد نناالید از نبودن برید باز خداتونو شکر کنید که این بارشهای رگباریم خدا میفرسته .شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر,نعمت از کفت بیرون کند .