رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر آخرین گزارش عملیات امدادگران در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.

خدمت رسانی به8 هزار و500 تن در 16 استان سیل زدهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ناصر چرخساز با اشاره به جزئیات امداد رسانی در استان های سیل زده اظهار کرد:  طی 5 روز اخیر تا ساعت 8:30 امروز (شنبه )تعداد شانزده استان آذربایجان شرقی ،ایلام، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان، خوزستان، کهگیلویه، همدان، قزوین و گیلان ،زنجان ، فارس ، چهارمحال ، اصفهان ، تهران و مرکزی و همچنین 55 شهرستان دچار سیل و آبگرفتگی شدید شدند. 
  
وی در ادامه با بیان اینکه در پی بارش های اخیر 68 روستا ، شهر و مناطق عشایر نشین آسیب دیدند ، افزود: تاکنون به 8 هزار و 500 نفر امدادرسانی شده و  به 860 نفر اسکان اضطراری داده شده است. 

 رئیس سازمان امداد و نجات گفت : تاکنون سه نفر در استان ایلام ، سه نفر در استان لرستان، یک نفر در کرمانشاه  جان خود را از دست دادند و یک تن نیز در دهلران مفقود شده است. 

وی بیان داشت: تعداد 500 کیلوگرم از اقلام امدادی طی 3 سورتی پرواز به کوهدشت در استان لرستان منتقل شد و هچنین 50 دستگاه چادر در دو اردوگاه شهر ایلام جهت اسکان اضطراری بر پا شده است.

چرخساز با اشاره به تخلیه آب از 338واحد مسکونی تصریح کرد: 30نفر نیز به مناطق امن انتقال یافتند.

وی گفت:طی عملیات های یاد شده ،از 240 تیم عملیاتی (1000) نفر ، 195 خودروی عملیاتی و 80 دستگاه موتور پمپ و لجنکش به کارگیری شده است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.