مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران گفت: 82 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور در سال جاری رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از یاسوج اسلام قدمی مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران با بیان اینکه 82 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور در سال جاری رهاسازی شده ،افزود:این مقدار آب آشامیدنی در اختیار استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و بخشی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

وی با اشاره به خشکسالی سال زراعی جاری و کاهش ورودی آب سدکوثر ،تصریح کرد: میزان رهاسازی آب از سدکوثر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

قدمی تصریح کرد: امسال همچنین 47 میلیون مترمکعب از آب سد کوثر گچساران برای مصرف کشاورزان مناطق لیشتر و خیرآباد از توابع گچساران رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 33میلیون متر مکعب از آب این سد برای نیازهای زیست محیطی و دو میلیون متر مکعب نیز برای بخش صنعت این شهرستان رها سازی شده است.

وی بیان کرد: ذخیره آب سد کوثر هم‌اکنون 348 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 116میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

قدمی گنجایش مخرن سدکوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می شود که رودخانه یادشده از رودهای شاه بهرام و دهدشت بوجود می‌آید.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد واقع شدهکه سد ملی کوثر در 55 کیلومتری غرب دوگنبدان مرکز این شهرستان قرار دارد. 

انتهای پیام /ف
برچسب ها: آب ، آشامیدنی ، سد ، گچساران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.