استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: اگر ایران بخشی از راه حل سوریه نباشد، راه حلی در کار نخواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده سازمان ملل در امور سوریه درباره حضور ایران و نقش این حضور در نشست وین گفت: این موضوع، تفاوت عمده‌ای ایجاد می‌کند. باید این را در نظر داشت که در اتاق مذاکره، ایران و عربستان سعودی را در کنار روسیه، آمریکا، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها که در یافتن راه حل نفوذ دارند و می‌توانند نفوذ بیشتری داشته باشند، داریم. در کنار این، بر کسی پوشیده نیست که ایران نقش زیادی در سوریه دارد، با قدرت از دولت فعلی حمایت می کند و از این رو، در صورتی که آنان بخشی از راه حل نباشند، راه حلی در کار نخواهد بود. آنها و ما می دانیم که راه حل نظامی در کار نخواهد بود.

دی‌میستورا درباره نظر سعودی ها در خصوص حضور ایران در این گفت‌وگوها گفت: من نمی خواهم این موضوع را مطرح کنم زیرا حقایق جاری، عمده ترین مساله هستند و حقیقت این است که عربستان سعودی و ایران در یک اتاق در وین حاضر می شوند و اگر ما به صورت جدی درباره فرایند سیاسی شروع به مذاکره کنیم، این اتاق می تواند تاریخ ساز باشد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ملل ، سوریه ، راه حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار