آخرین گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) حاکی از آن است شش مورد از 11 گونه کرکس در آفریقا، در معرض خطر انقراض قرار دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قاره آفریقا بزرگترین و شناخته شده‌ترین زیستگاه پرندگان شکاری به حساب می‌آید که طبق ارزیابی‌های اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت شش گونه کرکس در این منطقه با خطر انقراض روبرو هستند.

از جمله دلایل اصلی کاهش تعداد جمعیت کرکس‌ها در آفریقا مسموم کردن این پرندگان به منظور استفاده از اعضای بدن آن‌ها برای تولید داروهای سنتی است.

به گفته کارشناسان، کاهش تعداد این گونه از پرنده نه تنها از زیبایی و منحصر به فرد بودن آسمان و چشم انداز این منطقه می‌کاهد بلکه پیامدهای جدی برای مردم دارد چرا که کرکس‌ها خود از گسترش برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.

همچنین در آخرین گزارش از فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت آمده‌است که در سراسر جهان 40 گونه پرنده در گروه حیوانات در معرض خطر انقراض قرار دارند.

کرکس‌ها و دیگر گونه‌های پرندگان نقش حیاتی در حفظ سلامت اکوسیستم بازی می‌کنند که کاهش تعداد آن‌ها می‌تواند تاثیرات جدی بر دیگر گونه‌ها و بخش‌های دیگر طبیعت بگذارد.

منبع: ایسنا
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.