حمید مساعدیان گفت: کوهنوردانی که قصد دارند آخر هفته به این ورزش بپردازند مراقب باشند چرا که بارش در کوهستان‌ها در راه است.

حمید مساعدیان رییس انجمن پزشکی کوهستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب و بروز بارش‌های خوب خصوصا در مناطق کوهستانی لازم است کوهنوردانی که قصد اجرای برنامه‌های کوهنوردی را در آخر هفته جاری را دارند، نسبت به شرایط آب‌و‌هوایی توجه لازم را داشته باشند.

خصوصا اینکه بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. شرایط زمستانی و صعود در هوای سرد حاکم خواهد بود.

وی تصریح کرد: کوهنوردان از تجهیزات کافی زمستانی و پوشاک مناسب در برنامه‌های این هفته استفاده نموده و همراه داشتن وعده غذایی اضافی، همراه داشتن جی‌پی‌اس،کیت کمک‌های اولیه و سایر ملزومات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
مساعدیان در ادامه یادآور شد: براساس گزارش هواشناسی این بارش‌ها که از روز گذشته آغاز شده است. سه‌شنبه 5آبان، شمال و جنوب آذربایجان‌شرقی، مناطق میانی اردبیل، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان و کرمانشاه.

 روز چهارشنبه 6 آبان نیمه جنوبی استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی و غربی زنجان ، کرمانشاه،کردستان، ایلام مناطق غربی و شمالی خوزستان.

پنج‌شنبه 7 آبان استان‌های گیلان مازندران، ایلام،جنوب همدان، مرکزی ایلام و شرق کرمانشاه، لرستان، خوزستان شمال غرب چهارمحال بختیاری، در این روز بارش در لرستان و خوزستان در حوزه رود در قابل توجه و گاهی رگبار شدید همراه است.
 
در این روز تهران و البرز با بارش باران، گاهی با رگبار و رعدو‌برق همراه خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیلها و رودخانه‌ها در پنج‌شنبه وجود دارد.

در پایان وی خاطرنشان کرد: برای حفظ ایمنی احتیاط لازم در تردد جاده‌ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران، کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی البرز و تردد در مناطق مستعد بروز سیلاب به کار گرفته شود.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار