دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز از دو سند مهم راهبردی و استراتژیک و چشم‌انداز بازار جهانی گاز پرده‌برداری خواهد شد.

محمدحسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) که قرار است در در دوم آذر (بیست و سوم نوامبر)، برگزار شود اظهار داشت: اجلاس سران جی سی اف در حالی برگزار خواهد شد که بازارهای جهانی تغییرات کسترده‌ای در بخش عرضه و تقاضا تجربه می‌کند.

وی با تاکید براینکه حضور مقامات ارشد 18 عضو این مجمع در اجلاس تهران قطعی شده است گفت: در این اجلاس از دو سند مهم راهبردی و استراتژیک و چشم‌انداز بازار جهانی گاز پرده‌برداری خواهد شد.

دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره مهمترین کارهای محتوایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز معتقد است: مهمترین کار محتوایی این مجمع، ایجاد یک پایگاه برای مبادله اطلاعات، داده های مربوط به بازار گاز و تجربه های مربوط به کشورهاست و کار دیگر آن، رصد کردن تحولات بازارهای جهانی گاز از نظر تجارت و قراردادهای گازی، فناوری، عرضه و تقاضا و قیمت گاز در سراسر دنیا در کوتاه مدت است.

می‌توان یادآور شد سران 18 کشور عضو جی ای سی اف که به عنوان غول های گازی دنیا به شمار می آیند، که برای شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران گرد هم می‌آیند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز ، صادرات ، اجلاس ، ایران ، سند ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار