وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که قراردادهای سوآپ نفت خام و گاز طبیعی میان تهران و مسکو به کاهش هزینه های حمل و نقل در ایران کمک می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک پس از بازگشت از تهران و دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به شبکه تلویزیونی روسیه ٢٤ گفت: شرکت دولتی گازپروم روسیه پیشنهاد عرضه گاز طبیعی به ایران بر اساس یک قرار‌داد سوآپ پیشنهاد داده است و قرار‌داد‌های مشابهی در حوزه نفت میان تهران و مسکو در حال بررسی است.
 
روسیه برای تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی با تهران پیشنهادهای خود به ایران را افزایش داده و پس از توافق جامع هسته‌ای ماه ژوئیه تهران و کشورهای گروه ١+٥، فعالیتهای خود را افزایش داده است.
 
وزیر انرژی روسیه گفت: ایران به طور معمول گاز طبیعی را از جنوب کشور به مناطق شمالی ارسال می کند و قرار‌داد پیشنهادی سوآپ به کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل کمک خواهد کرد.
 
نواک گفت: ما می‌توانیم گاز را در شمال به ایران تحویل دهیم و در جنوب ایران همان مقدار را بر اساس قرار‌داد‌های سوآپ و به شکل گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) یا با خط لوله‌ دریافت کنیم.
 
وی افزود: قرار‌داد‌های مشابهی در زمینه‌ سوآپ نفت نیز می‌تواند شکل گیرد.، این راه‌ حلی برای کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل به شمار می رود، مقامهای ایرانی نیز به این پیشنهادها واکنش مثبت به نشان داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار