معاون وزیر در امور شرکت نفت گفت: قراردادهای جدید نفتی با هدف زمینه سازی برای افزایش تولید روزانه نفت به حدود ٥ میلیون بشکه و تولید روزانه گاز به ١,٤ میلیارد مترمکعب برگزار خواهد شد.

تولید روزانه نفت به حدود ٥ میلیون بشکه در پساتحریمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رکن الدین جوادی،معاون وزیر نفت در نخستین کنگره راهبردی نفت و نیروی ایران با اشاره به حضور شرکتهای صاحب نام بین المللی در این کنگره گفت: امیدوارم با توجه به پتانسیلها و فرصتهای موجود در حوزه کسب کار انرژی مبتنی بر فناوری بویژه در صنایع نفت و برق، زمینه تعامل تجربیات بین طرفین فراهم شود و با تبیین افقهای همکاری میان دست اندرکاران بخش خصوصی داخل و خارج از کشور و همگام با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران، گامهای سریعتری برای شکوفایی اقتصادی کشور برداشته شود.

جوادی خاطرنشان کرد: ایران قصد دارد در دوران پساتحریم، ظرفیت تولید روزانه نفت را به ۵ میلیون بشکه و ظرفیت تولید گاز را به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.

جوادی تصریح کرد: پتانسیل عظیم ذخایر نفت و گاز، نیروی انسانی آموزش دیده تحصیلکرده و توانمند و بنگاههای اقتصادی رو به توسعه فرصت خوبی را برای کشور ما فراهم کرده است تا بتواند از تجربیات بین المللی در این زمینه ها استفاده کرده و آنها را مورد تبادل نظر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: برگزاری این کنگره، سرآغاز راهی بزرگ و گامی پیوسته در تحقق سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف انرژی و سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و فضا را برای نقش آفرینی بیشتر نهادهای مردم نهاد در اقتصاد کشور آماده کند.

وی با بیان این که عمده محورهای این کنگره مبتنی بر نفت و فناوری در کسب و کار انرژی بویژه فناوریهایی در سه دهه اخیر که منشا تحولات در کسب و کار انرژی بوده اند، است، افزود: به طور نمونه در بخش برق، استفاده از فناوریهای روز منجر به افزایش راندمان نیروگاهها، کاهش مصرف برق و هوشمندسازی شبکه های انتقال و توزیع شده است به طوری که باوجود توسعه اقتصادی در کشورهای جهان، مصرف برق به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

جوادی به تشریح آثار بهره مندی از فناوریهای روز در توسعه نفت و گاز در صنایع بالادست پرداخت و گفت: بهبود روشهای حفاری و استفاده از تکنولوژیهایی مانند حفاری افقی، حفاری هوشمند، به دست آوردن تکنولوژی حفاری در آبهای عمیق، تولید و توسعه در لایه های رسوبی یا لایه های شیل نفت و گاز و مواردی از این دست انقلاب عظیمی را در صنایع بهره برداری در سطح جهان ایجاد کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، استفاده از فناوریهای روز در پتروشیمی نیز منجر به ایجاد لیسانسهای جدید بویژه در زمینه تبدیل گاز به پروپیلن و افزایش ظرفیت مجتمع های پتروشیمی و رساندن آنها به شرائط اقتصادی مطلوب شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره راهبردی نفت و نیرو اظهارکرد: در حوزه گاز طبیعی، در بخش انرژی و جی تی ال، پیشرفتهای عظیمی حاصل شده و همچنین در بخش بهینه سازی مصرف نیز ایجاد ساختمانهای هوشمند و یا افزایش راندمان صنایع انرژی بر، نتیجه استفاده از این فناوریها بوده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار