انجمن پویانمایی استان فارس در روز جهانی انیمیشن فعالیت خود را رسما در مراسم بزرگداشت انیمیشن که در شیراز برگزار شده بود آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فعالان حوزه انیمیشن استان فارس در تالار حافظ شیراز در این روز با مسئولین استانی گرد هم جمع شدند تا ادای احترام کنند به این هنر پرطرفدار در سراسر جهان که در ایران هنوز آن را نادیده می بینند. هنری که با وجود کم سن و سال بودن به سرعت توانسته است بخش اعظمی از اقتصاد هنر هفتم را به خود اختصاص دهد و در حوزه جامعه شناختی به یکی از عناصر تاثیر گذار تبدیل شود.
بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم که تنها 100 ثانیه فرصت داشت گفت: پویا نمایی میراث تخیل های پویایی همچون آیزاک آسیموف و ژول ورن است و گریزگاهی برای انسان تا همیشه در بند عقلانیت نباشد این روز ها دیگر مخاطب انیمیشن تنها کودکان نیستند و تمام کسانی که با هنر گره خورده اند با آن زندگی می کنند و شاید به همین دلیل است که همیشه پویا است.
 وی پس از 40 ثانیه از پویا نمایان فارسی در خواست کرد که تخیل شاعرانه شیراز را نیز در آثارشان بنمایانند.

محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری فارس با اشاره به 100ثانیه فرصت برای صحبت مسئولین تلنگری زد به کمتر بگوییم و بیشتر عمل کنیم. شاید بهتر باشد که هیچ کاری نکنیم؛ کاری نکنیم که در کار هنرمندان خدشه ای وارد شود!
او وعده داد در عرصه مدیریت هنر از ژست های نمایشی و فرمایشی خبری نباشد و نگذارد عملکرد های پفکی وارد ساحت هنر شود.
در پایان این مراسم ضمن اکران انیمیشن «دختر آت و آشغالی» که در رویدادهای بین المللی عناوین متعددی را کسب کرده است از محمد زارع کارگردان آن تقدیر شد.

علی امام زاده ای، صادق حسین پور از فعالان حوزه انیمیشن و ثنا اسماعیل زادگان جوان ترین انیماتور فارس تقدیر به عمل آمد.   
همچنین این مراسم انیمیشن عروسک چینی بابا  برای علاقه مندان به انیمیشن نیز  پخش شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.