معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید براینکه هنوز مذاکره برای سرمایه‌گذاری مستقیم به صراحت انجام نشده، گفت: با راه‌اندازی فازهای16و15 واحدهای پتروشیمی کمبود خوراک نخواهند داشت.

محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دوران پساتحریم صنعت پتروشیمی اظهار داشت: شرکت ملی پتروشیمی ایران به دلیل اینکه اکثر شرکتها به بخش خصوصی واگذار شده نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند بنابراین ترسیم کننده نقشه راه و استراتژی برای رسیدن به اهداف توسعه این صنعت است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ظرفیتها و پتانسیلها را را شناسایی کرده و در این زمینه در شش جلد کتاب شرایط موجود و وضع آینده این صنعت را تدوین کرده است.

پیوند ادامه داد: اکثر هیاتهای خارجی که به کشور آمدند بیشتر از ما به این نتیجه رسیدند که پتروشیمی ایران پتانسیل سرمایه گذاری را دارد و آنها بسیار راغب هستند به این صنعت ورود پیدا کنند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: هنوز مذاکره برای سرمایه‌گذاری مستقیم به صراحت صورت نگرفته و منتظر هسیتم بعد از اجرایی شدن کامل رفع تحریم از سرمایه‌گذاران خارجی بهره‌مند شویم.

وی با تاکید براینکه زیرساختهای فیزیکی، بندر، یوتیلیتی و شرایط خوراک و تضمین سرمایه‌گذاری  از نکات بسیار مهم در حیطه سرمایه‌گذاری است بنابراین شرکت ملی پتروشیمی شرکت دولت سابق نیست که بعنوان یک شرکت دولت پشتوانه ارزی داشته باشد به طور یقین هر کشوری که وارد عرصه سرمایه‌گذاری در این صنعت شود تضمین می‌خواهد.

بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی ایران یکی از ارکان توسعه این صنعت رو به رشد به شمار می‌رود و افزایش سطح همکاری‌ها میان بخش خصوصی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند هدف های پیش بینی شده برای تولید را محقق کند.
 
محمدحسن پیوندی افزود: اکنون صنعت پتروشیمی ایران آماده ورود به دوران جدیدی است و باید گفت که این صنعت اکنون یکی از ارکان اقتصاد ایران به شمار می رود و باید برای دستیابی به برنامه ریزی های انجام شده از تمام ظرفیت های موجود  در بخش خصوصی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: تقویت صنعت پتروشیمی توسعه اقتصادی کشور را به همراه می آورد و می تواند ارکان اقتصاد ایران را تقویت کند و با ورود سرمایه گذاری های جدید نقش این صنعت در اقتصاد ایران پرنگ تر خواهد شد.
 
پیوندی با بیان این که تمایل سرمایه گذاران خارجی برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران نشان از اهمیت این صنعت دارد گفت: با وارد شدن سرمایه گذاری های جدید خارجی همگام با انتقال دانش فنی و فناوری های روز جهان می توانیم در آینده نزدیک به هدفهای پیش بینی شده دست یابیم و در این مسیر نقش آفرینی بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

پیوند با اشاره به اینکه در زمستان سالجاری با کمبود خوراک گازی مواجه نخواهیم شد گفت: با راه اندازی فازهای 16و15 کمبود خوراک جبران می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار