دبیر اول کمیسیون عمران مجلس گفت: رفع ضعف سیستم نظارتی و ایجاد سیستم قضایی قوی در نظام مهندسی تخلفات ساخت وساز را کاهش خواهد داد.

علی نعمت چهاردولی دبیر اول کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت سازمان نظام مهندسی گفت: با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی وظیفه حراست از اصول و آیین نامه ها و شرایط ساخت و ساز با مدیریت صحیح را برعهده دارد و با نظر به اینکه پول های گزافی وارد این سیستم می شود متاسفانه شاهد تخلفاتی هستیم که بیشتر در سطح استانی رخ می دهد و به دو دسته مالی و موقعیتی تقسیم می شوند .

چهاردولی افزود : برخی از مسائل و مشکلات بر سر این است که برای تعیین  رئیس، معاونین و اعضای هیئت مدیره اتفاق نظر وجود ندارد و برخی مسائل و تخلفات  هم بر سر مسائل مالی و پول هایی است که در اختیار این افراد قرار دارد.

وی اظهار داشت: برای حل مشکلات سازمان نظام مهندسی و ساخت و ساز کشور باید ضعف سیستم نظارتی در آنها حل شود و  یک سیستم قضایی قوی برای مراقبت در آنها وجود داشته باشد .

چهاردولی بر حذف افراد سودجو از سیستم ساخت و ساز و نظارت کافی برای جلوگیری از شرایط تخلف تاکیدکرد و گفت : وجود مجازات برای ممانعت از این تخلفات ضروری است .

وی خاطر نشان کرد:باید در انتخابات نظام مهندسی پیش رو افراد شایسته، متعهد و متخصص انتخاب شوند و یک سیستم قدرتمند برای نظارت بر عملکرد این سیستم طراحی شود.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: نظارت بر مسکن و ساخت و ساز مسئله ای نیست که آن را دست کم بگیریم با توجه به محدود بودن منابع انرژی در کشور باید نحوه ساخت وساز طوری باشد که هدر رفت انرژی را نیز مدیریت کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
تعرفه های نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در بخش نظارت و اجرا هنوز ابلاغ نشده, تعرفه های سال ۹۴ با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۳
آخرین اخبار