معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی: در انتخابات نظام مهندسی اصل بر آن است که آرا ریخته شده بتواند نماینده کل جامعه هدف باشد.

تکرار انتخابات نظام مهندسی در راستای حفظ و صیانت آرابه گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی تهران در جمع خبرنگاران گفت: نظام مهندسی نیاز به اصلاح  دارد و انتظار داریم کیفیت ساخت و ساز ارتقا یابد و امور مهندسی به نحو بهتری مدیریت شود.
 وی در ادامه از حضور بیش از 300 کاندیدا برای 25 پست هیئت مدیره نام برد و گفت: برای هر پست 12 نفر با هم رقابت خواهند کرد.

وی در خصوص کنسل شدن انتخابات هفته پیش گفت: مشکل تکنیکی در سامانه رای گیری به وجود آمد و در 3 استان تصمیم گرفته شد که برای حفظ و صیانت آرا مهندسی این انتخابات را تکرار کنند.

وی ادامه داد: حتی هیئت های اجرایی و نظارت برای اینکه از صحت بیشتر انتخابات مطمئن شوند، تکرار این انتخابات بصورت دستی انجام شد که بتواند قابل راستی آزمایی باشد.

وی ادامه داد: در انتخابات اصل مهم این است که ارای ریخته شده به صندوق بتواند جامعه هدف را دربرگیرد.

مظاهریان همچنین گفت: نوسانات قیمتی در بازار مسکن نخواهیم داشت و امیدواریم با بسته های جدیدی که برای خروج از رکود در حال طراحی است سرمایه گذاری بیشتری در آینده صورت بگیرد و برای کارگران و مهندسان اشتغال بیشتری ایجاد شود.

تکذیب دخالت تسویه حساب های شخصی در رد صلاحیت کاندیداها 

مظاهریان در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه اکبر ترکان اظهار داشت:چرا مسولین وزارت راه و شهرسازی باور ندارند که سازمان نظام مهندسی قادر به برگزاری انتخابات است و مداخله در انتخابات بزرگترین اتفاق منفی این دوره بوده است، گفت: در خصوص برگزاری انتخابات نظام مهندسی، قانون وزارت راه و شهرسازی را بعنوان مجری معرفی می کند و ما به هیچ عنوان از وظایف خودکوتاه نمی آییم و طبق قانون عمل خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آقای ترکان اعلام کردند که به غیر از 4 مرجع رسمی برای تایید صلاحیت ها مراجع دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته و به تعبیری تسویه حساب های شخصی هم در رد صلاحیت ها لحاظ شده، گفت: انتخابات روشن است و مواد قانونی صراحت دارد و هیئت های اجرایی وجود دارند که از مراجع استعلام می کنند و صلاحیت کاندیداها از جهت شهرت در اخلاق حرفه ای و ... بررسی می شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا واقعیت دارد تمام استان ها نرم افزار انتخابات را از تهران دریافت کردند اما تهران از شرکتی در خراسان جنوبی این نرم افزار را تهیه کرده، گفت: همه این نرم افزارها متعلق به یک شرکت بوده که رزومه گسترده ای در ارایه خدمات عمومی در کشود دارد.

مظاهریان در پایان گفت:استان تهران علاوه بر قراردادی که سازمان نظام مهندسی کشور با آن شرکت منعقد کرده بود یک قرارداد جداگانه هم با این شرکت داشته تا بتواند موارد بیشتری را تحت کنترل داشته باشد اما بروز خطاهایی در این نرم افزار این فرآیند را با مشکل مواجه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اا ، اااااااا ، ااااااااا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار