شبکه الجزیره گزارش داد یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان های قدس افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، نظامیان اشغالگر اسرائیلی این هفته چند بار به بیمارستان مقاصد در قدس اشغالی یورش بردند و مانع از فعالیت کادر پزشکی ین بیمارستان شدند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی هدف از این حملات را پیدا کردن فلسطینیانی می دانند که در درگیری های اخیر بازداشت شده اند. همچنین نظامیان اسرائیلی مشکلات زیادی برای فعالیت کادر امدادی هلال احمر فلسطین ایجاد کرده اند که باعث تضعیف فعالیت بشردوستانه آن در نجات افراد بیمار شده است.

الیاس کرام خبرنگار این شبکه در قدس اشغالی در گزارشی در این زمینه افزود:نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ظرف بیست و چهار ساعت گذشته سه بار به بیمارستان مقاصد در قدس اشغالی یورش بردند. این یورش ها به این بیمارستان در هفته اخیر برای پیدا کردن فلسطینیان زخمی و بازداشت آنان افزایش یافته است.

نظامیان اسرائیلی به دقت پرونده بیماران و دوربین های نظارتی بیمارستان ها را بررسی و محرمانه بودن پرونده بیمار و قوانین بین المللی مرتبط در این زمینه را نقض می کنند. بر اساس این قوانین باید تیم های امدادی در مناطق درگیری از حمایت برخوردار باشند. این یورش ها در فعالیت کادر پزشکی این بیمارستان اخلال ایجاد کرده که باعث تشدید درد و ناراحتی بیماران شده است.

حملات نظامیان اسرائیلی محدود به بیمارستان ها نیست بلکه تیم های امدادی هلال احمر فلسطین را نیز هدف قرار می دهد. نظامیان اسرائیلی این تیم های امدادی را به هدف بازداشت کردن فلسطینیان زخمی متوقف می کنند. نقاط ایست بازرسی های متعدد اسرائیل در شهر قدس در رسیدن سریع خودروهای آمبولانس حامل بیماران به بیمارستان ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

طلال الصیاد رئیس انجمن کارمندان بیمارستان المقاصد گفت: باید جهان ببیند که چگونه اسرائیل علیه نهادهای فلسطینی در قدس تروریسم دولتی اعمال می کند و باید جهان این اقدامات تروریستی را مشاهده کند که چگونه این رژیم از همه خطوط عبور کرده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار