همایش بین المللی ابن هیثم و نور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان افزود: برگزاری چنین همایشی فرصتی را فراهم می کند که شخصیت هایی که در طول تاریخ به نوعی پنهان مانده اند و یا ابعاد زندگی آنها به صورت کامل معرفی نشده، توسط اساتید هر چه بیشتر معرفی شوند.

وی تاکید کرد: این همایش به همت دانشگاه شهید باهنر در حال برگزاری است و با طرح ایده این همایش، استانداری نیز همکاری لازم را برای اجرای این همایش انجام داد.

وی برگزاری این همایش را افتخاری برای استان کرمان دانست و ادامه داد: این حرکت را باید در استان کرمان ادامه دهیم و شخصیت های برجسته کشوری و استان کرمان را هر چه بیشتر معرفی کنیم.

رزم حسینی از استان کرمان به عنوان مهد تاریخ، ادب و فرهنگ یاد کرد و گفت: این استان شخصیت های بزرگی از جمله محمد ابن عیسی ماهانی، ابوالاسحاق کوهبنانی، ابوحامد کرمانی را در خود پرورش داده است و در دوره معاصر نیز شخصیتی مانند استاد باستانی پاریزی مایه افتخار استان کرمان و ایران اسلامی هستند.

دبیر اجرایی همایش بین المللی ابن هیثم و نور تصریح کرد: شخصیت های ایرانی برجسته در حوزه علمی واسلامی منشا خدمات بسیاری خوبی در تاریخ و کشور هستند و استان کرمان نیز در این زمینه سابقه بسیار خوبی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر وقت ملت ایران و ملت های مسلمان فرصتی یافته اند توانسته اند به یافته های علمی تاثیرگذاری دست یابند واگر غارتگران و استعمارگران بگذارند و کشورهای اسلامی فراغتی برای کسب علم داشته باشند به دستاوردهای بزرگی در حوزه علمی دست خواهند یافت.

مقام عالی دولت در استان کرمان تاکید کرد: همانگونه که تاکنون نیز دستاوردهای علمی زیادی حاصل شده است که بخشی از تمدن غرب نیز از این دستاورهای علمی نشات می گیرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همایش ، ابن هیثم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.