142 پمپ و لوله انتقال فاضلاب از اطراف کشف رود که برای انتقال فاضلاب به زمینهای کشاورزی اطراف کشف رود استفاده می شد، جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهدبا اعلام این خبرگفت: با استفاده از این پمپ ها دو هزار هکتار اراضی کشاورزی توسط فاضلاب آبیاری می شد .

غلامحسین صاحبی افزود: ساماندهی مسیر 27 کیلومتری حریم کال کشف رود از مهر ماه پارسال آغاز شده که تا کنون عملیات تثبیت زمین ، خاکبرداری و آماده سازی اراضی زراعی در مساحت 45 هکتار به پایان رسیده است .

وی افزود : همچنین 18 هزار اصله درخت در 45 هکتار از مسیر این رودخانه کاشته شده است .

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد : اعتبار پارسال برای ساماندهی این رودخانه مبلغ هفت میلیارد و 650 میلیون ریال بوده و در نیمه نخست امسال نیز 28 میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

شعبه ای از 'کشف رود' از کوههای هزار مسجد و شعبه دیگر آن از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می گذرد

این رود 290 کیلومتری که پرآبی آن تنها در خاطره ها باقی مانده، از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد 'رود تجن' نام گرفته و به سمت ترکمنستان ادامه می یابد و در ریگزارهای کشور همسایه فرو می رود

در 20 سال گذشته فاضلاب آلاینده صنعتی، خدماتی و خانگی به کشف رود ریخته و زمینها کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می شدند .

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.