استاندار خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) 250 هزار نفر در قالب کاروان های زائران پیاده به مشهد مشرف شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر افزود: حجم زائران پیاده پارسال در مقایسه با سال92 حدود 27 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به تشرف 206 هزار زائر پیاده دراربعین و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)در سال گذشته به مشهد اظهار کرد: امسال نیز آمادگی پذیرایی از حدود 300 هزار زائر پیاده در استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) گفت: این مهم یک موضوع محوری برای شیعیان است و بر اساس تقسیم کاری که در کشور صورت گرفته اهتمام خود را برای هرچه با شکوه تر برگزار کردن این راهپیمایی به کار خواهیم گرفت.

رشیدیان با تاکید بر حفظ رویکرد مردمی این حرکت عظیم افزود: پس از اتمام کار برای تسهیل در روند ورود زائران پیاده به حرم مطهر رضوی نیز برنامه ریزی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید از فرصت حضور زائران پیاده در مشهد برای ارتقای فرهنگ میزبانی و مشارکت مردم در این امر بهره ببریم.

وی توجه به موضوعات فرهنگی زائران را ضروری دانست و افزود : باید از این ظرفیت برای نهادینه کردن معارف اسلامی با رویکرد تقریب بین مذاهب و اشاعه فرهنگ رضوی استفاده کرد.

رشیدیان گفت: باید از هم اکنون برای موضوعات امنیتی، اسکان، تغذیه، بهداشت، اورژانس و حمل و نقل زائران پیش بینی لازم انجام شود و آمادگی کافی برای خدمت رسانی به زائران اعم از پیاده و سایرین ایجاد گردد.

وی از دستگاه های ذیربط نیز خواست نسبت به ارتقای آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نقطه محوری و کانونی تمام زائران، حرم مطهر رضوی است لذا هماهنگی و تعامل با این مجموعه و استفاده از توانمندی های آستان قدس رضوی از جمله مواردی است که بایدبه آن توجه شود.

رشیدیان آسیب شناسی نقاط ضعف سال های گذشته، استفاده از نقاط قوت و بهره گیری از تجارب موفق در این حوزه برای ارتقای سطح رضایتمندی و بهره مندی معنوی زائران از فیض حضور در مشهد مقدس را تاکید کرد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.