رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: جایگاه داوران ایرانی در جهان بالاست و کشورهای خارجی روی داوران ما تمرکز کرده‌اند تا این جایگاه را اشغال کنند.

برای انتخاب ترکی تحت فشار نبودیم

فرید اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از شرایط داوری قبل از دربی 81 گفت: با کم شدن هجمه‌ها بر علیه داوری شاهد هستیم که اشتباهات داوران کمتر شده است.

البته تعطیلی لیگ و برگزاری همایش آسیب شناسی داوری کمک مسئولین فدراسیون و حمایت قاطع کمیته  انضباطی هم کمک زیادی به بازگشت روحیه از دست رفته داوران کرد و باعث شد داوران به شرایط آرمانی خود نزدیک شوند.

*انتخاب داور دربی یک تصمیم جمعی است

رئیس کمیته داوران درباره مشورتی انتخاب شدن داور دربی افزود: انتخاب داور بازی استقلال- پرسپولیس هر ساله و با مشورت وهماهنگی بین مسئولان فدراسیون، کمیته داوران و دپارتمان داوری انجام می‌شود.

*ترکی انتخاب جمعی بود

اصفهانیان از انتخاب ترکی به عنوان داور بازی دربی هم گفت: با  نظر جمع و مشورت، محسن ترکی را گزینه مناسب بازی استقلال- پرسپولیس تشخیص دادیم و داوران دیگر هم  توانایی فضاوت این بازی را داشته‌اند اما با توجه به حساسیت بازی این بازی نیاز به یک داور با تجربه بود.

*ترکی تنها گزینه نبود

رئیس کمیته داوران با انتقاد از کارشناسان داوری که می‌گویند ترکی تنها گزینه بوده است، خاطر  نشان کرد: اینکه بعضی از کارشناسان داوری می‌گویند سال‌های قبل 7- 6 گزینه برای قضاوت دربی وجود داشته است ولی در حال حاضر تنها محسن ترکی وجود دارد را دلیل ضعیف شدن داوری می‌دانند را قبول ندارم، چرا که همان زمان هم محسن ترکی دربی را سوت زد، در حالیکه مدعی بودند 6 گزینه دیگر وجود داشته چرا؟ از منتقدین داوری انتظار نقد منصفانه دارم نه غرض ورزی شخصی.

*انتخاب داور خارجی برای دربی/ خوشحال کردن دشمنان ایران

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از لزوم انتخاب داور ایرانی برای مسابقات لیگ برتر هم افزود: داوران ایرانی بسیار قوی هستند و در آسیا جایگاه بالایی دارند و به لیگ برتر هم شخصیت داده‌اند.

کشورهای دیگر روی داوران ما زوم کرده‌اند و منتظر هستند این جایگاه را متزلزل کنند و اگر برای دربی داور خارجی می‌اوردیم، خودمان باعث می‌شدیم که شانس داوران ایرانی برای قضاوت در جام جهانی کم شود و باید به این موضوع نگاه ملی داشته باشیم.

*برای انتخاب ترکی تحت فشار قرار نگرفته‌ایم

رئیس کمیته داوران درباره صحبت‌های مطرح شده که وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون برای انتخاب داور دربی فشار وارد کرده است هم اضافه کرد: این موضوع که وزارت ورزش با فشار خود باعث شد محسن ترکی داور دربی شود را رد می‌کنم و مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به این بازی نگاه ویژه‌ای دارند و باهم هماهنگ هستند.

*محسن ترکی یک  انتخاب عقلانی و براساس داشته‌هایمان بوده است؟

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه استقلال و پرسپولیس به انتخاب داور دربی اعتراض دارند یا خیر گفت: ترکی بهترین گزینه است و نباید داوری‌ ما آرامش تیم‌ها و داوران بازی دربی را به هم بزنیم واقعیت‌ها را انعکاس دهند و از فضا سازی نامناسب دوری کنند، داوران هم ظرفیتی دارند و اشتباهات داوری در همه جای جهان فوتبال وجود دارد.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار