رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با ادامه اشتباهات در لیگ برتر، داوران جوان را جایگزین با تجربه‌ها خواهیم کرد.

اصفهانیان به خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای داوری فوتبال مفید است و پیوند دانشگاه با داوری فوتبال در علمی‌شدن قضاوت‌ها تاثیر دارد و کمک می‌کند از حالت سنتی به حرفه‌ای شدن برسیم.

وارد شدن دانش روانشناسی و تغذیه به جامعه داوری اثرات بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

*دلیل غیبت داوران مطرح در همایش داوری

اصفهانیان گفت: از داوران مطرح دعوت کرده بودیم در جلسه حضور داشته باشند که با کم لطفی آن‌ها مواجهه شدیم، مقصر اینکه برخی داوران دعوت ما را قبول نکردند مسئولان برگزاری همایشی نیستند.

*تشویق و محرومیت‌های داوران ادامه دارد

رییس کمیته داوران در پاسخ به وضعیت آینده داوری لیگ برتر هم اضافه کرد: به آینده داوری خوش بین هستم و عملکرد داوران را بررسی می‌کنیم و آن‌ها را تشویق و تنبیه می‌کنیم و داوران محروم شده را به لیگ‌های پایین‌تر می‌فرستیم تا آمادگی جسمانی آن‌ها دچار مشکل نشوند و هم اینکه انگیزه آن‌ها زیاد شود، جو داوری در سال‌های قبل بهتر از امسال بوده و اشتباهات داوران در 
سال‌های گذشته هم وجود داشته و حتی داوران را محروم می‌کردیم.

قبول دارم که اشتباهات داوری امسال زیاد شده است، داوران جوان زیادی داریم اگر اشتباهات ادامه داشته باشد، آن‌ها را جایگزین داوران با تجربه و پراشتباه لیگ خواهیم کرد و ریسک آن‌را شخصا قبول می‌کنم؟

*صدای داوران را چه کسی باید بشنود

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اینکه مسئولان فوتبال حضور ندارند مشکل خاصی نیست و به عنوان هضو هیات رییسه تمام حرف‌های داوران را به هیات رییسه منتقل خواهم کرد و داوران نگران نباشند از حق آن‌ها دفاع خواهم کرد و داوران باید بدانند مسئولان فوتبال بخاطر اشتباهات داوران زیر فشار هستند.

*کمیته اخلاق باید جوابگو باشد

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: اینکه مربیان در کنفرانس مطبوعاتی گفته‌اند داوران بازی را درآورنده‌اند را قبول ندارم  و تصمیم‌گیری در این باره را به کمیته اخلاق واگذار می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار