شبکه سی ان ان دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای سوریه را بدون حضور ایران و روسیه بی معنا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار سی ان ان در اربیل درباره تغییر راهبرد آمریکا در دعوت از ایران و روسیه برای حضور در گفتگوهای سوریه گفت بدون حضور ایران و روسیه، راه حل دیپلماتیکی برای سوریه وجود نخواهد داشت و نتیجه نمی دهد.

«کلاریسا وارد» با بیان این مطلب گفت: شکی نیست که این تغییری عمده در راهبرد آمریکا به شمار می آید، پیشتر گفته می شد ایران هیچ جایگاهی در مذاکرات سوریه ندارد. زمانی که نشست موسوم به دوستان سوریه تشکیل شد، دعوتی از ایران به عمل نیامد ولی جای شگفتی نیست که شاهد این تغییر باشیم زیرا ایران از همان روز اول به اندازه زیادی در این مناقشه نقش داشت.

این کشور تامین کننده مالی نظام بشار اسد، تامین کننده تسلیحات و جنگجو و رهبری نظامی در جبهه های این کشور بود. در نهایت آمریکا به محدودیت خود در آنچه می خواهد در سوریه انجام دهد و میزان نفوذی که می تواند عملا داشته باشد، پی برد.

وی گفت از این رو دور از انصاف نیست که بگوییم بدون حضور روسیه و ایران، هیچ راه حل دیپلماتیکی وجود نخواهد داشت زیرا این دو، نقش آفرینان بسیار قدرتمندی هستند.البته این موضوع برای بسیاری از متحدان آمریکا در منطقه بخصوص جنگجویان شورشی که مورد حمایت کشورهای حاشیه خلیج (فارس) قرار دارند، خوشایند نخواهد بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار