رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تکذیب فوت 29 نفر در اثر شیوع بیماری شبه آنفلوآنزا در سال جاری گفت: این 29 نفر سال گذشته در اثر شیوع بیماری شبه آنفلوانزا در این بیمارستان فوت کرده‌اند و تا به امروز موردی از فوت در اثر بیماری شبه آنفلوانزا طی سال جاری در این استان گزارش نشده است.

دکتر محمدرضا صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگوی با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تکذیب فوت 29 نفر در اثر بیماری‌های شبه آنفلوانزا در آذربایجان شرقی طی امسال گفت: امروز در جلسه پدافند غیرعامل آمار بیماری‌های مربوط به بحث پدافند غیرعامل از اول آبان ماه سال گذشته تا اول آبان ماه امسال مطرح شد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بیماری شبه آنفلوانزا در آذربایجان شرقی شایع شد که 271 نفر  در اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های این استان بستری شدند که از این بین29 نفر که افراد مسن و پیر بودند فوت کردند.

وی ادامه داد: از این 29 نفر که فوت کردند 10 نفر طی نمونه‌گیری‌ها مشخص شد که 10 نفر مبتلا به ویروس H1 و N1 فصلی و 5 نفر مبتلا به آنفلوانزایB و 14 نفر دیگر در اثر کهولت سن و بیماری‌های زمینه‌ای دیگر فوت شدند.

صومی اظهار داشت: در پی جلسه امروز در خصوص آنفلوانزای پرندگان نیز  صحبت شد که سال گذشته 38 کانون آلوده به آنفلوانزای پرندگان در این استان شناسایی، کنترل و معدوم شد و تا امروز هیچ چگونه نگرانی از شروع دوباره این بیماری در این استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: یکی از بیماری‌های تحت کنترل ما طی سال گذشته و امسال در این استان به خصوص زمانی که حجاج از سفر حج بازمی‌گشتند، بیماری مرس و کرونا بود که آزمایشات هیچ‌کدام از حجاج مشکوک، مثبت نشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۴
-
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
از وقتی این بهداش امده خیلی بهتر شده.دهاتیزاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
خدایا مارو باش یکی با بمب اتم میمیره یکی با بمب شیمیایی یکی با طاعون یکی با افتادن از برج دوقلو ما تو کشورمون مرگامونم جهان سومیه ای بابا آخه کجای دنیا دیدی با سرما خوردگی بمیرن.من اصلا خراب این سیستم بهداشت و پزشکی مملکتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
جرا بی جهت شایعه افکنی می کنند .این آنفلانزای مرغی شاید 20 سال هست که در مرغداری های کشورمان هست وهیچ ربطی با انفلانزای مشترک بین انسان وطیور ندارد.البته در مرغداری ها دچار تلفات طیور می شود ولی به انسان انتقال پیدا نمی کند.وآنفلانزایی که انتقال پیدا می کند در کشورهای آسیای شرقی بودند که مسئولین مربوطه کشورهای مذکور بیماری را ریشه کن کردند.
آخرین اخبار