رییس دپارتمان داوری گفت: محسن ترکی بهترین گزینه برای قضاوت در دربی 81 است، البته داوران با تجربه دیگر نیز توانایی قضاوت در این مسابقه را دارند.

عنایت: ترکی بهترین گزینه دربی بود
مسعود عنایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تعطیلی لیگ برتر، یک آرامش به جامعه داوری داد و باعث شد، که داوران با آرامش بیشتری در زمین مسابقه حضور پیدا کنند و شاهد هستیم در هفته 9 و 10 لیگ برتر اشتباهات بزرگ و تاثرگذار نداشته باشیم.

رییس دپارتمان داوری درباره‌ی داوران محروم در بازگشت هم گفت: به داوران محروم شده هیچ توصیه‌ای نکرده‌ام صالحی و زرگر و... داوران بزرگ و با تجربه هستند و 8 سال در لیگ برتر قضاوت می‌کنند و نیاز به توصیه ندارند. به ناظران هم گفته‌ایم که قبل از بازی هیچ توصیه‌ای به داوران نکنند و حق ندارند ذهن داور را قبل از بازی بهم بریزند.

*انتخاب داور مشورتی نیست

رییس دپارتمان داوری درباره‌ی نحوه انتخاب داور دربی افزود: انتخاب مشورتی را قبول ندارم، داور دربی را خودم، و براساس عملکرد 10 هفته گذشته لیگ و سوابق گذشته انتخاب کردم و با تایید رییس کمیته داوران به امضا دبیر کل رسیده است و داور دربی قطعی است.

*ترکی، انتخاب یا اجبار

مسعود عنایت درباره انتخاب اجباری محسن ترکی بعنوان داور دربی با توجه به محرومیت داوران باتجربه هم خاطرنشان کرد: ترکی بهترین گزینه موجود برای قضاوت دربی بود، اگرچه داوران دیگری هم توانایی قضاوت این بازی را دارند و اینکه بخاطر محروم داوران باتجربه داوری، غیر از محسن ترکی را نداریم را قبول نداریم، چرا که در هفته 9 لیگ هیچ داوری محروم نبوده است و همه داوران بطور کامل در اختیار داشتم.

*زیر بار داور خارجی نرفتم

مسعود عنایت همچنین از فشار برای تغییر داور دربی اضافه کرد: ترکی بهترین گزینه بود و می‌توانند ومی‌توانند وتو کنند؟ اما زیر بار داور خارجی برای دربی نمی‌رفتم، و خودم بعد از 13 سال بساط داور خارجی برای دربی را جمع کردم و نباید به 13 سال قبل برگشت و داوری ایران در جهان خود صاحب سبک شده است و گفته بودم اگر فشار بیاورند که داور دربی خارجی باشد، حتما استعفا می‌دادم؟

*داوران ایرانی قابل اعتماد هستند

عنایت گفت: باید از داوران ایرانی حمایت کنیم و با جایگزین کردن داور ایرانی در 13 سال قبل برای دربی، اعتماد داوران بالا رفته و نتیجه آن رفتن کامرانی و فغانی به جام جهانی بود.

داور خارجی هم اشتباه می‌کنند و حتی سعد کمیل آخرین داور خارجی دربی 2 اشتباه بزرگ کرد و نمی‌توانم بگویم، کوپل داوری روز دربی اشتباه می‌کند یا نه.

عنایت در پایان خاطرنشان کرد: محسن ترکی بهمراه محمدرضا ابوالفضلی و رضا سخندان دربی را قضاوت خواهند کرد. داور چهارم نیز پیام حیدری و کمک‌داور ذخیره نیز علیرضا ایلدروم خواهد بود و تیم بسیار خوبی را برای بازی دربی انتخاب کرده‌ایم.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار