مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح آزاد راه اراک- بروجرد- خرم آباد 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شهرام ملکی افزود: آزادراه اراک- بروجرد- خرم آباد با اعتباری افزون بر یکهزار و 150 میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجرا است.

وی گفت: این طرح به طول 135 کیلومتر متصل کننده کریدور شمال به جنوب کشور به محورهای استان لرستان است که 80 کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: این جاده با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت می باشد که 11 کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده است و مسیر جدید را 50 کیلومتر نسبت به محور قبلی کوتاه تر می کند.

وی همچنین از اجرای قطعه نخست طرح راه آهن درود- خرم آباد خبر داد و اظهار داشت: این مسیر ریلی به طول 114 کیلومتر از نظر پدافند و توسعه خط ریلی استان لرستان اهمیت فراوانی دارد و از طرح های اولویت دار وزارت راه به شمار می رود.

ملکی پیشرفت فیزیکی این طرح را 30 درصد عنوان کرد و افزود: 465 میلیارد تومان به عنوان اعتبار اولیه برای اجرای این طرح برآورد شده است.

وی از اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد خبر داد و گفت: طولانی کردن باند فرودگاه به میزان 420 متر با هدف تسهیل در تردد هواپیماهای پهن پیکر، اجرای زهکشی در دو طرف باند فعلی فرودگاه و احداث ساختمان هواشناسی از جمله اقدامات انجام شده در این طرح به شمار می رود.

این مقام مسوول افزود: اجرای پاویون از اقدامات در حال اجرای فرودگاه می باشد که در صورت تامین اعتبار تا 6 ماه نخست سال 95 به پایان می رسد.


انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.