اواخر سال 93 بود که اساسنامه انجمن میراث فرهنگی با هدف جلب حمایت و مشارکت مردمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای احیای مجدد این انجمن به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: حفظ و احیای میراث ملی نیازمند یک مشارکت ملی است  و انجمن میراث فرهنگی می‌تواند زمینه حضور حداکثری مردم در نگهداری از میراث فرهنگی را رقم بزند.
 
رجبعلی خسروآبادی ادامه داد: گستره و تعداد آثار و ابنیه تاریخی ایران به اندازه‌ای  وسیع و متعدد است که بدون مشارکت عمومی هموطنان و سایر نهادهای مدنی و دولتی حفظ و احیای مناسب آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
وی افزود: تجربه نشان داده است هرکجا از مشارکت مستقیم مردمی و جوامع محلی  در صیانت از میراث فرهنگی و معنوی استفاده نموده‌ایم، نتایج مطلوبی حاصل شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی تهران گفت: بایستی این تفکر در جامعه نهادینه شود که تشکل‌های مدنی خود را شریک و تاثیرگذار در امر سیاست‌گذاری حوزه فرهنگی و راه سعادت و تعالی جامعه را در گرو همدلی دولت و ملت بدانند.
 
وی افزود: به زودی  انجمن میراث فرهنگی در استان تهران به ریاست استاندار و در شهرستان‌های تابعه به ریاست فرمانداران تشکیل و از فعالین و صاحب‌نظران برای عضویت در این انجمن دعوت خواهد شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار