مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت:برداشت منظم ازمنابع اب زیرزمینی واستفاده ازشیوه های صحیح مدیریت مصرف آب در استان یزد افت آبهای زیرزمینی دراستان یزد کیفیت اب استحصالی را به شدت کاهش داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین غفوری گفت: چاهی برای تامین آب شرب مردم باقی نمانده و حتی در دو سال گذشته میزان آب با کیفیت چاه های شهر یزد به یک سوم کاهش یافته است که اگر به همین منوال پیش رود دراینده نه چندان دور شهر یزد با مشکل شدید آب مواجه خواهد بود به ویژه اینکه تاکنون از بارندگی هم خبری نبوده است .

غفوری افزود: بخش کشاورزی بیشتری مصرف آب را به خود اختصاص داده که دراین راستا کشت محصولات کم آب خواه ،اصلاح الگوی کشت نصب کنتورهای چهاه های کشورزی و استفاده از روش های جدید آبیاری می تواند موثرباشد.

وی ساخت مجتمع های ابرسانی به ویژه درروستاهای استان یزد ضروری دانست وگفت: هر چند هشتاد مجمتمع ابرسانی دراستان فعال است اما سی مجتمع ان با بیش ازچهل درصد پیشرفت به علت کمبود اعتبارات هنوزناتمام مانده است.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد در پایان خاطر نشان کرد:هرچندبرای این معضل که مردمان کویریزد را از ار می دهد باید فکراساسی کرد اما بهترین روش مدیریت مصرف اب وصرفه جویی درمصرف اب است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: آب ، منطقه ، منطقه ای ، کاهش ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.