مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: کشاورزان برای مقابله با وقوع احتمالی سرمای زمستانه برای کاشت و آبیاری به موقع مزارع خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسنی گفت: در مورد زراعت پائیزه به کشاورزان باید طبق توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کاشت و آبیاری بموقع مزارع پائیزه خود کنند و همچنین از مصرف بیش از حد کودها خودداری کنند.

وی افزود: کلزا کاران نیز می بایست دقت نمایند تا از کشت دیر هنگام کلزا بپرهیزند و از خاکورزی های غیر ضروری اجتناب نمایند تا میزان مقاومت گیاهان در برابر تنش های محیطی افزایش یابد.

حسنی گفت: آبیاری به موقع و مناسب با نظر کارشناسان کشاورزی و رعایت تراکم کشت بذر و تعداد بوته در واحد سطح جهت تامین پنجه مورد نیاز کشت­های پائیزه، باعث بوجود آمدن پنجه­های بارور بیشتر و تراکم مناسب خواهد شد.

وی در خصوص شرایط صحیح انبار داری سیب زمینی نیز تصریح کرد: رعایت مسائل فنی انبارداری این محصول به منظور جلوگیری از احتمال انجماد غده­ها به خصوص آنهایی که با دیواره­های جانبی انبار در تماس هستند، بایستی مورد توجه زارعین قرار گیرد و مشاوره لازم را در خصوص اصول صحیح انبار داری را بایستی از کارشناسان این مدیریت دریافت نمایند .

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.